1 749 751 läst ·
15 776 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Någon som läste denna serie? Första delen med Yoko Tsuno kom 1972 och några delar översattes till svenska 1979 - 1984. Jag gillade speciellt de två avsnitten med utomjordingarna från Vinacea. De är blå, precis som smurfarna.Dan1891 skrev:
Ser att det kommer nya avsnitt, senast 2022, men även att det ges ut samlingsvolymer på svenska.
I slutet av 50-talet kom föregångaren till lego - "Bygg i Plast". Bitarna (enbart två-ploppars) var i storlek mitt emellan dagens Lego och de som kallades Duplo.
Plasten i Bygg i Plast var ganska hård och det hände att de sprack. Såldes i runda burkar.
Plasten i Bygg i Plast var ganska hård och det hände att de sprack. Såldes i runda burkar.
Tjejen i mitten sades i pressen vara en dotter till en TV-tekniker som jobbade med färgTV-lanseringen. På den tiden, dvs slutet av 60-talet sändes testbild vardag utanför programtid - utom onsdagar.P Pin skrev:
Då sändes testbild bara under någon timme på förmiddag till förtret för oss som lagade TV.
Ja, hade en massa Spirou (kom att tänka på dessa i början av rysslands invasion av Ukraina, då ryssen har z som symbol precis som en ärkeskurk i Spirou). Men de har nog försvunnit i samband med att päronen flyttade från villan vi växte upp i.AndersMalmgren skrev:
Har funderat på att skaffa några och se om äldsta grabben fastnar. Har för mig de var väldigt detaljerat tecknade. Så man kunde läsa om och se nya detaljer.
En väninna liftade från Öland till Nacka veckan efter midsommar, hon är liksom jag 50+. Hon hade blivit osams med den hon tältade med. Jag sa till henne att hon faen inte var riktigt frisk som vågade lifta; själv påstod hon att det inte var farligt alls. Det är ju enkelt att se vem som tänker råna eller våldta en...inte.hsd skrev: