1 749 913 läst ·
15 781 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
"Kretslopp" är ju modernt nuförtiden...?
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 160 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 160 inlägg
Ja ja , upp som en ☀️ och ner som en 🥞C cpalm skrev:
Hon hade en affärside där kunden fick reklamera till tillverkaren, sålde bara men tog inget ansvar för prylarna hon krängde
Jag vet eftersom vi fick köpa dator via jobbet därifrån 😫
Renoverare
· Stockholm
· 20 282 inlägg
Det var inte dator via arbetsgivarer då? För då gäller inte konsumentköplagen.hsd skrev:
Jag brukar alltid köpa som privatkund även om jag betalar med företagskortet för att få garanti
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 245 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 282 inlägg
Nej. Möjligen ett kontraktsbrott med butiken. Varför uttala dig i frågor du inte har koll på.Nötegårdsgubben skrev:
Med din logik skulle alla privata utlägg vara skattefusk, vilket de inte är
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Är lite stökigt det där, men för att få dra momsen på en vara som är inköpt för mer än 4000 måste kvittot/fakturan vara utställd på företaget. Jag har själv köpt dator som utlägg, men fick då skäll av ekonomitanten. Har gjort större utlägg än så tidigare, men det har varit i samband med representation och det är tydligen undantaget den där 4000-kronorsregeln.
Renoverare
· Stockholm
· 20 282 inlägg
Det är bara om du gör utlägg. Om det dras direkt på företagskontot behövs det inte. Men jag brukar be dem lägga till företagsnamnet ändå.JanneJanne123 skrev:
Är lite stökigt det där, men för att få dra momsen på en vara som är inköpt för mer än 4000 måste kvittot/fakturan vara utställd på företaget. Jag har själv köpt dator som utlägg, men fick då skäll av ekonomitanten. Har gjort större utlägg än så tidigare, men det har varit i samband med representation och det är tydligen undantaget den där 4000-kronorsregeln.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 282 inlägg