1 749 369 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Har kvar bilder från Päronsplitt, de som var ???? för jag vet inte ordet - med plast ovanpå och som skiftade lite i vinkel när en betraktade från olika håll. Nästan som hologram men ändå inte.S Sona2012 skrev:
Ja jisses, roliga sommarminnen som kommer upp till ytan nu när det är lagom för sommarlov till ... barnbarn.
Just det estetiska var kul med x- glassarna men den ständiga favoriten bland isglassar var och förblir Piggelin, igloo var ju halvkul med det tudelade konceptet bara det att hälften av glassarna föll i backen när man försökte dela dem...Maria T skrev:
Fury
Teoretisk byggare
· Yttre skärgården
· 183 inlägg
Fury
Teoretisk byggare
- Yttre skärgården
- 183 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 569 inlägg
Skillnaden mellan X15 och X17 var ju smakerna (färgerna), och att det verkar som att X15 ersattes av X17 1986.Maria T skrev:
Jag gillade X15, men X17 har jag inga minnen av att jag åt.
https://www.gb.se/nostalgi/nostalgi-1980-tal.html
Innan dess fanns väl en variant med "bara" två smaker istället för tre?Stefan Bengtsson skrev:
Jag älskade Minty, men även jag kände mig ganska ensam i att göra det – jag tror inte att den var någon jättesuccé. En annan favorit med samma formfaktor var Pommac.
Partnern och jag har en återkommande diskussion huruvida Pommac, Champis och Trocadero smakar ungefär likadant; jag gillar alla tre och kan tänka mig köpa dem medan han bara gillar Trocadero och tycker de andra är äckliga. Märkligt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 569 inlägg
Kanske inbillning men jag tycker INTE dagens Trocadero smakar som jag minns den från barndomen..Maria T skrev: