1 750 331 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Vissa medlemmar här borde glömma bort covid för det börjar bli lite löjligt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 162 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 162 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
@AndersMalmgren, told you…
Men åh! Skummjölk var min favorit när jag var litet barn! Jag gillade även glass gjord på mjölk istället för grädde och åt aldrig sås till kött och potatis!Keiller skrev:
Någon mer än mig som glömt att det förr fanns skummjölk? Minns den från mjölkhyllan i butiken men inte om jag någonsin drack den.
[bild]
För er som aldrig hört talas om skummjölk var det vanligt mjölk som man skummat av all grädde så mjölken var i det närmaste fettfri.
Blev utkonkurrerad av lättmjölk och försvann helt från butikernas mejerikylar för många år sen.
Varför man på förpackningen särskrev det som "skum mjölk" kan man ju alltid fundera över.
Men vispad grädde har jag alltid gillat.
Jag tycker Tabac luktar gott men det doftar så otroligt starkt :/
Nu får man visserligen inte ha doftande produkter på mitt jobb men det är ju något som alla fuskar med, men skulle man komma med Tabac på sig så vore det nog en annan femma.
Nu får man visserligen inte ha doftande produkter på mitt jobb men det är ju något som alla fuskar med, men skulle man komma med Tabac på sig så vore det nog en annan femma.
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Som en knegare på sjukhus anser jag ha mig all rätt att klaga på covid. Pandemin är inte över och jag får ständigt merarbete på grund utav skiten.AndersMalmgren skrev:
Sen den där lilla detaljen att många fortfarande blir ganska sjuka av det
Men jag håller med dig. Någon gång måste livet, inklusive det på sjukhus återgå till det normala. Det känns som att det är dags nu. Visst kan vi vänta till det att den nuvarande vågen lugnat ner sig om en vecka eller fem men sen kan vi börja behandla den som vi behandlar vilken annan influensa som helst. Om man frågar mig d.v.s.
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Detta är normen, bara anpassa sig. Problemet är inte covid, problemet är offentlig sektor och offentlig sjukvård.T Trunk skrev:Som en knegare på sjukhus anser jag ha mig all rätt att klaga på covid. Pandemin är inte över och jag får ständigt merarbete på grund utav skiten.
Sen den där lilla detaljen att många fortfarande blir ganska sjuka av det
Men jag håller med dig. Någon gång måste livet, inklusive det på sjukhus återgå till det normala. Det känns som att det är dags nu. Visst kan vi vänta till det att den nuvarande vågen lugnat ner sig om en vecka eller fem men sen kan vi börja behandla den som vi behandlar vilken annan influensa som helst. Om man frågar mig d.v.s.