Tokslut Tokslut skrev:
När du lägger fram det såhär så får jag nog backa och säga att det kan varit en sådan :oops::crysmile:
Eller var det kanske en Competition Pro?
Retro joystick med röd spak och två röda knappar på en svart bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har för mig det fanns en liknande med vit knapp uppepå kulan.

• Gilla
kribban och 1 till
  • Laddar…
Tac-2 såg mer bekant ut :thinking:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Fanns i mitt hem:D
Men sedan skulle t.ex. lakan vikas och få bli jämnfuktiga innan de ströks. Så först stänkning av tvätten.
Nämenhallå. Lakan ska inte strykas. De ska manglas.

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
De skall i så fall manglas en stenmangel där man rullar upp lakanen på magelstockarna och lägger in dem under lådan och så vevar man lådan fram och tillbaka. Vi manglade aldrig våra lakan men en del äldre bybor gjorde det ända tills mangeln sjönk genom golvet i byns mangelhus någon gång i början på 90-talet.

Några år senare fick jag mangelhuset gratis och flyttade hem det och göt ny grund och tog upp en stor dörr på gaveln och har det som lider för traktorn. Ett ganska stort eget projekt för en 17-18-åring.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Du har helt rätt, lakan manglades(y)
Och banden som knöt igen örngotten krusades med en kniv med stämplad tillverkning Eskilstuna:cool:

Jag manglar fortfarande mina lakan, så det har jag inte glömt! Dock elmangel, senast jag såg en stenmangel var nog i mormors gamla 40-talsvilla där en gigantisk mangel tog ett helt källarrum i anspråk.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Kommer faktiskt inte ihåg hur musen såg ut, hade däremot en svart joystick med röd kula uppå skaftet, det minns jag + datorn var kopplad till en 14" tv

wico kanske? Fanns med tre olika spakar. Inte konstigt man glömmer saker idag när man kommer ihåg detaljer för ca 40 år sedan..

• Retro joystick med röd kulspak, en knapp och kabel, förlagd på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
J jimmy s skrev:
wico kanske? Fanns med tre olika spakar. Inte konstigt man glömmer saker idag när man kommer ihåg detaljer för ca 40 år sedan..
Var förmodligen den jag for efter i tidigare inlägg. :love:

• Gilla
jimmy s
  • Laddar…
J jimmy s skrev:
lutar fortfarande åt tac-2an, var nog röda knapparna jag såg så mycket som omvandlades till knopp :rolleyes:

Minns ni Ivanhoe? Vet inte hur det är med er men jag kan nästan känna smaken av bakfylla av att läsa följande tv-tablå:
Gammal TV-tablå med programmet Ivanhoe listat, text om engelska 1100-talet och skådespelare.
Skapa konto

Vad som visades på den andra kanalen på nyårsdagen har jag ingen aning om. Det var ändå ingen som orkade byta kanal.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Sänds inte Ivanhoe längre? Var nog 5-7år sedan jag hade vanlig tv.

Tokslut Tokslut skrev:
Vet ej, det var många år sen jag var så pass fyllsjuk på nyårsdan att jag "tvingades" titta på Ivanhoe ;)

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Sistlidna nyårsdag sändes Ivanhoe i TV3 kl 14:50. Såvitt jag kan se samma version som i Keillers TV-tablå från 1986(?). Personligen tyckte jag bättre om den gamla svartvita Ivanhoe med en ung, söt Elizabeth Taylor i rollen som Rebecca.

Nyårskonserten från Wien sänds fortfarande av SVT, men backhoppningen har de inte längre (inte senaste nyåret i alla fall).

• Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Hittade klassiker i SVTPLAY's öppna arkiv, vad sägs om Måndagsbörsen med Jonas Hallberg som lyckades få med rätt bra artister. Här är en riktig klassiker med självaste Leif GW (efter 31 minuter) i unga dar och Adam Ant. I andra avsnitt kan U2 , Meatloaf, Duran-Duran, Depeche Mode, Phil Collins mfl ses, givetvis många svenska artister också

https://www.svtplay.se/video/139428...1981-varen-avsnitt-4?position=2465&id=8439kvK

• Gilla
Patrik440 och 10 till
  • Laddar…
https://www.svtplay.se/bagen
…ett till musikprogram från tiden då det ej fanns internet eller streamingtjänster utan bara 2st TV-kanaler att välja på.

• Gilla
fusion och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.