1 652 331 läst ·
14 798 svar
1652k läst
14,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Tyvärr har man i praktiken inte mycket att säga till om även om man äger skogen...
Har en bekant som sålde massvis med skog för han tröttnade på att han aldrig hade något att säga till om.
Enda fördelen med att äga är att man får betalt när högre instanser beslutar sig för att börja kapa eller liknande... Men man får böta om man själv börjar kapa, trots att man äger skiten...
Kul samhälle vi lever i eh...
Har en bekant som sålde massvis med skog för han tröttnade på att han aldrig hade något att säga till om.
Enda fördelen med att äga är att man får betalt när högre instanser beslutar sig för att börja kapa eller liknande... Men man får böta om man själv börjar kapa, trots att man äger skiten...
Mer OT: Äger du den kan du besluta att överhålla den, om jag eller någon annan äger den avverkas den nog när det är optimalt ekonomiskt, tror ägaren på kalhygge, hög ungdomstillväxt, kollagring eller nått annat anpassar man självklart sitt skogsbruk istället för att gnälla på nätet.L Lucif3r skrev:Tyvärr har man i praktiken inte mycket att säga till om även om man äger skogen...
Du slår in lite öppna dörrar. Jag försvarar inte situationen, sa bara hur det är....F fribygg skrev:
Hej
Kommer ni ihåg den här figuren i Kalle Anka?
Jag har letat fram min kalle-samling från 70 och 80 talet och läser för min dotter på kvällarna. Denna är i årgång 1980.
Först kom jag inte heller ihåg vem det var. Men eftersom det är en anka borde han ju vara en av karaktärerna i Kalle.
Han heter Knase.
När jag läste det ringde det några klockor från barndomen att han nog förekom då. Gissar att han tyvärr är glömd nu.
Mvh
Fredrik
Jag har letat fram min kalle-samling från 70 och 80 talet och läser för min dotter på kvällarna. Denna är i årgång 1980.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Först kom jag inte heller ihåg vem det var. Men eftersom det är en anka borde han ju vara en av karaktärerna i Kalle.
Han heter Knase.
När jag läste det ringde det några klockor från barndomen att han nog förekom då. Gissar att han tyvärr är glömd nu.
Mvh
Fredrik
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Nu blir man sugen åka hem till päronen och gräva fram Joakim Von Ankas liv av Don Rosa.F fredand44 skrev:Hej
[bild]
Han heter Knase.
Mvh
Fredrik
Don Rosa är min absoluta favorit tecknare av Kalle Anka tom snäppet bättre än Carl Barks
Don Rosa hade så unikt minspel på ankorna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"Favorit i repris" som förekom lite då och då var ju fantastiska och de var ju lite annorlunda tecknade. Just i denna tidning finns en favorit i repris, tyvärr står det inte vem som var tecknaren.AndersMalmgren skrev:
Har annars ett favoritavsnitt med Kalle som jag minns. Citerar en liten replik, kanske kommer någon ihåg vad den och vad den handlade om. Jag glömmer det aldrig, jättekul.
"esike desike dälv, klockan kom upp av sig själv"