Huddingebo Huddingebo skrev:
Bättre, som i kompaktare och mer felfri kod?
Ja, mer framtidssäker, enklare förvalta osv

Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag behöver inte tycks ett smack, det står i lagen att du ska sätta arbetsgivarens intressen framför dina egna. Det innebär givetvis att när du slutar, att du då gör ditt bästa för att lämna över dina pågående åtaganden så gott det går. Inte att du övertalar en kund att flytta sina affärer till ditt nya bolag.

När du startat upp ditt nya företag, får du ringa din gamla kund.

Det behöver inte diskuteras vidare, det finns hur många exempel sol helst att läsa på nätet.
Jag sade till kunden jag skulle starta eget och de kunde välja en ny konsult från min tidigare arbetsgivare eller om de ville kunde de köra vidare på mig. De valde mig

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Jonas Persson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade glömt bort man kunde köpa "guldnummer".. Kanske går fortfarande?
Eller så har man tur, numret jag fick för 3,5 år sedan kommer man ihåg direkt och var det första numret som föreslogs.

Jonas Persson
Jag har samma jobbnummer med 08 och 070. 08-numret går dock direkt till mobilen.

På tal om att flytta med nummer, minns ni när låsningen försvann så att man kunde flytta nummer mellan operatörer? Minns att 0707 var Tele2 och 0706 Telia.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag sade upp mitt fina 070 nummer när jag blev anställd och fick företagsnummer, sedan när jag startade eget fick jag inte ta med mig det nunmret då fick jag ett tattigt 073 nummer :/
Vänts nu? Ska jag vara stöddig över mitt 070-nummer?!

• Haha
  • Gilla
Fredandel och 6 till
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vänts nu? Ska jag vara stöddig över mitt 070-nummer?!
Jag har också 070, och då är jag bara en simpel inredningssnickare från samhällets bottenskikt.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Det är inte speciellt svårt att hitta folk som kan ASM... Det är snarare så att avändningsområdet för ASM i i dagens programmering är väldigt begränsad, så efterfrågan är ju inte direkt stor jämnfört med andra språk såsom C/C++/C#/etc

• Gilla
SnickareHobb och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Om det är smidigt nog vet jag inte, men i iphone ligger ens egen kontaktinfo först om man går in på Telefon/kontakter. Men då gäller det förstås att den infon är korrekt.
Med de gamla mobilerna som hade knappar kunde vid "ficktryckning" på ringknappen telefonboken öppna och då blev det första kontakten som kunde få ett ej önskat samtal. Då placerade man in en kontakt t.ex. Aa utan nummer så var det löst. Anders var på den tiden inte det helt optimala namnet om Aa saknades.

• Tyvärr verkar det inte finnas någon bild bifogad i ditt meddelande. För att jag ska kunna skapa en alt-text behöver jag den relevanta bilden som ska beskrivas. Kan du vara snäll och ge mig bilden?
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Det är inte speciellt svårt att hitta folk som kan ASM... Det är snarare så att avändningsområdet för ASM i i dagens programmering är väldigt begränsad, så efterfrågan är ju inte direkt stor jämnfört med andra språk såsom C/C++/C#/etc
I stora komplexa system vill man också maximera stabilitet och då är managed code bättre.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Om det är smidigt nog vet jag inte, men i iphone ligger ens egen kontaktinfo först om man går in på Telefon/kontakter. Men då gäller det förstås att den infon är korrekt.

Edit: tvåa och en massa inlägg emellan. :)
Nyfniken Nyfniken skrev:
Men det har du väl skrivit in själv?
Jag tror att telefonen får numret från SIM-kortet och namnet från Apple-ID.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag tror att telefonen får numret från SIM-kortet och namnet från Apple-ID.
På Android (Oneplus 8pro) står båda mina nummer först i kontaktlistan som 'Mitt nummer'.
Har dualsim med både jobbet och privata.

Jag har android och his mig står inga nummer. Däremot hem- och jobbadressen.

Jonas Persson
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag har android och his mig står inga nummer. Däremot hem- och jobbadressen.
Samsung här, ser mitt namn överst och nedanför ett antal nödnummer till närmast anhöriga, men inte telefonens eget nummer.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
På Android (Oneplus 8pro) står båda mina nummer först i kontaktlistan som 'Mitt nummer'.
Har dualsim med både jobbet och privata.
Skärmdump av en kontaktlista i en smartphone med suddade namn och nummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C cpalm skrev:
Du tänker på Datavision/Teledata/Videotex, det var 75/1200.
[länk]
Videotex ja.
Tack för det, Televerket!

Bruksanvisning för videoterminal från Luxor med diagram och textinstruktioner öppnad på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.