1 749 481 läst ·
15 773 svar
1749k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
Jag sade till kunden jag skulle starta eget och de kunde välja en ny konsult från min tidigare arbetsgivare eller om de ville kunde de köra vidare på mig. De valde migNyfniken skrev:
Jag behöver inte tycks ett smack, det står i lagen att du ska sätta arbetsgivarens intressen framför dina egna. Det innebär givetvis att när du slutar, att du då gör ditt bästa för att lämna över dina pågående åtaganden så gott det går. Inte att du övertalar en kund att flytta sina affärer till ditt nya bolag.
När du startat upp ditt nya företag, då får du ringa din gamla kund.
Det behöver inte diskuteras vidare, det finns hur många exempel sol helst att läsa på nätet.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Jag har samma jobbnummer med 08 och 070. 08-numret går dock direkt till mobilen.
På tal om att flytta med nummer, minns ni när låsningen försvann så att man kunde flytta nummer mellan operatörer? Minns att 0707 var Tele2 och 0706 Telia.
På tal om att flytta med nummer, minns ni när låsningen försvann så att man kunde flytta nummer mellan operatörer? Minns att 0707 var Tele2 och 0706 Telia.
Det är inte speciellt svårt att hitta folk som kan ASM... Det är snarare så att avändningsområdet för ASM i i dagens programmering är väldigt begränsad, så efterfrågan är ju inte direkt stor jämnfört med andra språk såsom C/C++/C#/etc
Med de gamla mobilerna som hade knappar kunde vid "ficktryckning" på ringknappen telefonboken öppna och då blev det första kontakten som kunde få ett ej önskat samtal. Då placerade man in en kontakt t.ex. Aa utan nummer så var det löst. Anders var på den tiden inte det helt optimala namnet om Aa saknades.Nötegårdsgubben skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 277 inlägg
I stora komplexa system vill man också maximera stabilitet och då är managed code bättre.L Lucif3r skrev:
Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror att telefonen får numret från SIM-kortet och namnet från Apple-ID.Nyfniken skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Renoveringsnovis