• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Ser ut som del av skyddsutrustning i kemisk industri. Det måste ha varit en mycket traumatisk upplevelse att bära den som barn.
Haha, vi hade såna mössor en kort period under 90-talet. Var inte alls traumatiskt, hela omklädningsrummet förvandlades till ett rymdäventyr med 15 skrikande astronauter!

Maria T
H hhallen skrev:
Carito hette den. Vidrig sörja.
Luktade i alla fall vidrigt vad jag minns, var för ung för att smakat den.

Minns någon mörk flaska där ett pyttelitet svarvat glas av mässing satt monterat i något "sigill". Jag var för liten för att få dricka. Men det lilla mässingsglaset pillade jag loss från flaskan.
Bör ha varit på någon gång på 80-talet... När föräldrarna hade fest... Vad kan det ha varit...

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
Mikael_L
Kirsberry låter det som
01728a56-2ebb-4e1e-98cb-74edde102f58.jpg

• Gilla
Dan1891 och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Kirsberry har levt kvar länge, jag fastnade för den och har druckit den mycket. Så sent som för ett par år sen men nu senast när jag blev lite sugen så fanns den faktiskt inte kvar på systembolaget längre. Kanske får beställa på annat håll, verkar leva kvar på bordershop t.ex.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
H HSP skrev:
Minns någon mörk flaska där ett pyttelitet svarvat glas av mässing satt monterat i något "sigill". Jag var för liten för att få dricka. Men det lilla mässingsglaset pillade jag loss från flaskan.
Bör ha varit på någon gång på 80-talet... När föräldrarna hade fest... Vad kan det ha varit...
Jag pillade också loss glasen när jag var liten. Jag lekte med dom till mina legogubbar. Deras små händer passade bra att greppa om glasen.:D

• Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Nåt vi gjorde när vi var barn på 70-talet var att droppa stearin på serietidningar, sen när det stelnat så lossade man försiktigt på stearinet så följde bläcket/trycket med från serietidningen och så hade man en kopia av en bild från serietidningen.

• Gilla
  • Älska
Bjober och 10 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Nåt vi gjorde när vi var barn på 70-talet var att droppa stearin på serietidningar, sen när det stelnat så lossade man försiktigt på stearinet så följde bläcket/trycket med från serietidningen och så hade man en kopia av en bild från serietidningen.
Det skulle man gjort på första numret av Kalle Anka & Co ;)

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag pillade också loss glasen när jag var liten. Jag lekte med dom till mina legogubbar. Deras små händer passade bra att greppa om glasen.:D
Kommer ihåg Kirsberryn och glaset, men hade glömt av att Legogubbarna kunde hålla i det, för visst hamnade det löspillade glaset ihop med Legot. :cool:

• Gilla
nino
  • Laddar…
Jag kommer ihåg de små glasen men har inget minne av nån kirsberry. Satt de på nå mer från samma tillverkare tro?

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kirsberry låter det som
[bild]
Den flaskan var det.

Jonas Persson
D Dublin skrev:
Du fick en kopia, men tidningen var förstörd, sidan blev genomskinlig.

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Vad jag minns gick tidningen fortfarande att läsa men sidan blev mycket blekare. Nu jag blev nästan sugen på att testa igen för att se hur det blev :)

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Visst blev den väl även det av smöriga fingrar som bläddrade i tidningen till frukost också... :oops:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.