Håller på och tömmer ett dödsbo inför fotografering och visning. Jag har inte tagit några bilder, för man ska vara snäll mot de döda, men satan vad mycket bruxföremål som känns vansinnigt omoderna och glömda utan att vara mer än 20–30 år. Allt från reseplånböcker till storpack med brännbara cd-/dvd-skivor.

Lampsladd som installationskabel finns det kanske lämpligare trådar att beklaga sig över i, men jag slänger in det ändå. Men jag tror ändå det är en svunnen sak det med, folk som kunnat bättre, men låtit säkerhetsmässigt halvdant vara gott nog i det egna hemmet.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Håller på och tömmer ett dödsbo inför fotografering och visning. Jag har inte tagit några bilder, för man ska vara snäll mot de döda, men satan vad mycket bruxföremål som känns vansinnigt omoderna och glömda utan att vara mer än 20–30 år. Allt från reseplånböcker till storpack med brännbara cd-/dvd-skivor.

Lampsladd som installationskabel finns det kanske lämpligare trådar att beklaga sig över i, men jag slänger in det ändå. Men jag tror ändå det är en svunnen sak det med, folk som kunnat bättre, men låtit säkerhetsmässigt halvdant vara gott nog i det egna hemmet.
Oj, nu inser man att man inte är någon ungdom längre. I min värd har gamlingar stenkakor i sina gömmor, inte dvd.

• Gilla
  • Haha
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Oj, nu inser man att man inte är någon ungdom längre. I min värd har gamlingar stenkakor i sina gömmor, inte dvd.
Jag är knappt 40 och har uppdaterat samlingen från Betamax/laserdisc till DVD till Bluray HD till Bluray 4k, när ska det ta slut :)

• Gilla
videopac
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är knappt 40 och har uppdaterat samlingen från Betamax/laserdisc till DVD till Bluray HD till Bluray 4k, när ska det ta slut :)
Själv försökte jag utan framgång att få frun att skiljas från sina kartonger med cd-skivor i förra flytten. Försökte argumentera att vi inte har något hål som passar längre men tydligen finns det ett i handskfacket på bilen.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Själv försökte jag utan framgång att få frun att skiljas från sina kartonger med cd-skivor i förra flytten. Försökte argumentera att vi inte har något hål som passar längre men tydligen finns det ett i handskfacket på bilen.
Synd att inte Spotify kör flac.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Synd att inte Spotify kör flac.
Jag vet faktiskt inte vad argumenten var men nu kan hon njuta fullt ut i bilen iaf.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Oahh, wow. Har du aktiv delning för högtalarna, jag anar att grejerna uppe till vänster kan vara delninsfilter.
Sen verkar du ha en sån där förstärkare från technics med jättelika VU-metrar :love:, en sådan har jag letat i några år nu att hitta till bra pris. Jag skiter i om den inte är så jättebra, de är ju bara så läckra att man dör.
Ett högtalarelement, en förstärkare:cool:
bas:Yamaha PAsteg
Mellan :Technics
diskant: DIY onechip LM388?
sub: Zachry

Technicsampen är en utav mina favoriter, drar upp mot 1kW när man kör klass A. Värmer lika bra som den låter.
Värt varenda öre, även nu i denna högprisperiod:love:

Det är lite annat än Sonos eller dyl. det var på den tiden man lät apparaterna ta lite plats, numera är det små högtalare med "fuskljud":sick:
Även på min anläggning kan man ställa in "reklamljud" med hjälp av det digitala delningsfiltret (DCX2496) och ljudprocessorn(deq2496), roligt att labba hit o dit. Men det som låter bäst är oftast rak kurva:geek:

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:

Jag har en halv flyttkartong med oanvända CD-R som jag köpte när PC City öppnade i Sickla... andra halvan består av oanvända DVD-/+R(W) som aldrig kom till användning.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Att det fanns "Standard manual" för att veta hur saker fungerade och hur man kunde bygga själv.
Den var ganska tjock också, så mycket nyttigt fanns däri!
[bild] [bild] [bild]
Nog finns det numera ;) 1.200 sidor på bara växellådan.
Har tyvärr ingen pappersmanual från nyare fordon, de har blivit gratisvarianter på PDF :giggle:

Tjocka fordonsservicehandböcker staplade bredvid tumstock som visar höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Senaste bilens manual vart inte lika tjock, de var enklare förr på alla sett

ZBJuNMblHb79db8i-K9eJpEAcumFuG39eGd7jm4Hoj8hHHQMXhb73m96e9g1Y1N8_jqZ7ACD_-uGZiYBiO-hFicmiQ1prprv1Vyy3O7HGwK380OwGHLhKZs6k_gKl8Rv1t0-duK9Z-odxJZtWinIq3yNj9mR0_1S6wfkh8tyvzrgSvbhwWvcLt5EXVKoIgAkFX1CYi37MvPSgXEBSwF7alqT14AEdv7kC34_KA1Cpme0f2KH1dAKdHoTBPIxFfY0uXK7LFS_j0E_8gsYtGbKCRAfbw8Wv91ogXD6t1Juo2y62vTyKnTZxz-cFrarWwABJXAMntCSOBIHt3oYt9SaaAp5n6H1R_JTQnTX804jA6bJ_AGPWM4r5LK_FPXr2WO5B0wDMs-mDdxxo293fxq_FgQF5gZrZ4rizY61pSYBDBEXczj-9EIgVJ1vGI8ytb0h4drggLXvOYM_Ois8jtXVOlJYenjl6_iZbETZVqyqHsvBB0VAY9-PWNYeFsQDHG96TQe_FIQNig89oVN04COF85AJNo_pwGexyftNH-ELv3_VaYjUxX0PZrDzFztt_XyR8iPUUmfjwLGqdugEXVnUu65OhaSeF0jE6mymDxsBX1-wRDOSYdlsISpPx-gZtqeMLu9DAoGlW_G96BogJyZaMn3Sgk0ECcpMEfpl-H9sxZeL4TOwU0c-zZsD_0zKbS8rqCeODMezDfmc9fjaeNa9t_4c=w1666-h1249-no

• Gilla
  • Älska
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
hsd
K Keld skrev:
Ja stackars barn som växer upp nu med söndermosat ljud, ur högtalare som låter som "reklamljud" hela tiden.
[bild]

Och innan nån frågar "Var är bandspelaren?". Den är på renovering:
[bild]
Revox

hsd hsd skrev:
Revox
Modell A77 ja
På tal om andra saker som folk inte vill minnas, cd dvd nån blueray även lite VHS (kom inte med på bilden) o allt används regelbundet. I am a dino:love:
En bokhylla full med CD, DVD och VHS-samlingar, inklusive The Sopranos box.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
P
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Du kan stanna vid SSD, bytet från mekanisk hårddisk är en av de största förbättringarna av en dators prestanda, allt annat var som bäst några tiotals procent, SSD var hundratals.
Jag tyckte att bytet från hålremsa till disklagring var ett lyft. ;)

• Haha
  • Gilla
pacharan och 3 till
  • Laddar…
P
N Nyikåk skrev:
Jag har en halv flyttkartong med oanvända CD-R som jag köpte när PC City öppnade i Sickla... andra halvan består av oanvända DVD-/+R(W) som aldrig kom till användning.
Jag har också ett gäng brännbara(!) CD-skivor, men jag tror inte att jag har något dator som kan bränna dem. :confused:

P pmd skrev:
Jag har också ett gäng brännbara(!) CD-skivor, men jag tror inte att jag har något dator som kan bränna dem. :confused:
Finns externa brännare för några hundringar

P
Tack för tipset, men jag tror inte att jag behöver bränna CD:s mer. (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.