1 648 290 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 752 inlägg
Ja, fast i praktiken så är det inte alltid så enkelt. Det var någon av våra stora svenska spioner vars kortvågsmottagare (en alldeles för dyr och fin sak) väckte misstanke hos Säpo: "Varför har han en sådan?" (Kan vara Bergling, men jag hittar inget konkret när jag googlar).A ajn82 skrev:
Och det har nog varit det som satte spiken i kistan för nummersändarna. Ingen har ju idag knappt ens radio, och en kortvågsmottagare är ju en rejält kufisk grej. Så om någon har en sådan, och dessutom använder den, utan att redan vara radioamatör eller dylik kuf, så hamnar ju vederbörande högst på listan.
Idag kan man istället göra det på webben, eller något socialt medium. Visst, det kräver lite mer aktiv användning som iofs kan spåras, men å andra sidan så drunknar man i bruset från de andra användarna. Det är inte det minsta misstänkt i sig att ha utrustning för att surfa på nätet, eller att göra det i parti och minut.
(Jmf. Al Qaeda som delade ett on-line mail-konto när det begav sig. De hade upptäck att det bara var när mail skickats som de fastnade i filtren. Om man istället loggade in, skrev och sedan sparade ett utkast, så kunde en annan operatör logga in vid ett senare tillfälle, läsa utkastet och ta bort det. Detta utan att något mail någonsin sändes.)
Så, tiotusenkronorsfrågan är således: Vem här på byggahus använder forumet enbart som ett sätt att ta kontakt med sina utländska uppdragsgivare?
För att inte göra det helt OT: Är det någon annan som minns Radio Luxenburg? Eller Radio Free Europe? Jag fick till och med in Radio Moskva på pojkrummet med min egen hemmabyggda antenn.
Hade nästan glömt bort att funktionen "ignorera användare" finns.
"Den förste som åt ett ostron var en modig man."ÅkeSun skrev:
Jonathan Swift
"Ostron ätas helst av såna
vilka leva på att låna."
Pyttans AB- och CD-lära.
Ser att mitt inlägg om ny demokrati och MED har raderats av Marlene Eskilsson. Vad kan det ha brutit mot för regel?
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ja, jag fick en rapport om att den här tråden gått off topic och att det diskuterades politik. Raderade därför en lång rad inlägg från det senaste dygnet.
Nu återgår vi till att diskutera saker som vi glömt bort att de funnits.
/Moderator
Nu återgår vi till att diskutera saker som vi glömt bort att de funnits.
/Moderator
Ölschampo! Tillverkades av Clairol, och hade en doft främst av viol. Den var betydligt mera ”manlig”(?) än Timotej som övriga i familjen använde sig av. Och mannen var en 16-19årig fjunig tingest med hår som ändå inte riktigt ville bete sig som sin ägare önskade. Några år innan pudelfrillorna regerade.