Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Fyfan, värsta 7 timmarna. Inte för att Löfven är mycket bättre :)

• Gilla
  • Haha
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Åsså Freddie Mercury - 5 september 1946-24 november 1991 - men vem kan glömma honom?

[media]
Honom glömmer man aldrig.
Hans Tribute Concert var vid påsken -92, har den inspelad på kasettband från radion och videoband från TVn, Annika Jankell var ”kommentator” på TV4’s sändning.

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan, värsta 7 timmarna. Inte för att Löfven är mycket bättre :)
passa dig... Den där kan komma tillbaka... om vissa väljer att rösta som de gjorde idag..
Tack för det Annie Lööf... nu kan du lägga dig i lööfhögen... :crysmile:

Jag blev väldigt förvånad över den svenska författningen. Talmannens förslag på Andersson som statsminister fick 117 ja, 174 nej och ett antal avstår. Utan ens enkel majoritet blev hon vald? Bara för att mindre än hälften sa nej? Vad är det för valsystem? Bananrepublik?

• Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag blev väldigt förvånad över den svenska författningen. Talmannens förslag på Andersson som statsminister fick 117 ja, 174 nej och ett antal avstår. Utan ens enkel majoritet blev hon vald? Bara för att mindre än hälften sa nej? Vad är det för valsystem? Bananrepublik?
Gula knappen ”Avstår” betyder tydligen i detta sammanhang iaf ”att acceptera, inte att organiserat ingå i ett samarbete”
https://www.facebook.com/661393738/posts/10159750276313739/?d=n

T Thomas_Blekinge skrev:
Negativ majoritet. Det är därför vi haft minoritetsregeringar sen eldkvarn brann undantaget 8–9 år. På gott och ont.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Åsså Freddie Mercury - 5 september 1946-24 november 1991 - men vem kan glömma honom?
Ja, det här är helt fel tråd för din kommentar. :cool:(y):cry:

P
T Thomas_Blekinge skrev:
Annars skulle det kunna bli omöjligt att bilda regering. Jag tror inte att vi vill ha regeringskriser lika ofta som Italien.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
fan, värsta 7 timmarna
Om det var de värsta 7h du upplevt/hört talas om, då lever du i en bubbla.

• Gilla
  • Haha
heimlaga och 3 till
  • Laddar…
Verkar som att vissa glömt att vi inte pratar politik på BH... ;)

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Verkar som att vissa glömt att vi inte pratar politik på BH... ;)
Jag la aldrig in någon politisk värdering, utan såg det hela som en historisk händelse i flera avseenden, samt komisk. :)

Äh, kan redaktionen klämma in energipolitik under bostadspolitik så ;)

richardtenggren
13th Marine 13th Marine skrev:
Äh, kan redaktionen klämma in energipolitik under bostadspolitik så ;)
Trådarna om Ebba hamnar ju gärna där också ;)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag la aldrig in någon politisk värdering, utan såg det hela som en historisk händelse i flera avseenden, samt komisk. :)
Och jag pekade inte ut någon speciell... :)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
P
nä va säger ni.. Blir väl en spännande dag idag... Med all politik som sker nu?
;):crysmile::crysmile::crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.