Från en snigel till en annan.
En vägsnigel. Här i form av en av världens mest tillverkade fordon.
Svart Volkswagen Typ 1 med texten "Kom Väl" och reklam för event i Folkparken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den gör reklam för sig själv då den ska visas upp i Folkets Park på lördag. Och så här kunde en Folkparksentré se ut.
Svartvit bild av en tom entré till Folkets Park på natten med upplyst skylt som lyser "Folkparken".
Skapa konto

Där kunde man inte bara beskåda flång nya Folkvagnar utan även dansa, kasta pil, äta korv och lyssna till populära rockartister. Lille Gerhard till exempel.
Svartvit bild av rockband som spelar, en man ligger ner och spelar gitarr medan andra musiker uppträder.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
ops allmänna pensionen AP!

Man ska heller inte glömma att enbart en väldigt liten del av lönen är pensionsgrundade, så även om staten inte drar tillbaka dina pengar kan man inte luta sig på den
Iaf inte låginkomsttagare
Höginkomsttagare får ju skaplig statlig pension
För att inte tala om tjänstepensionen som ökar dramatiskt om du tjänar mer än 40000kr/mån
Nu ville ju S avsätta mer till pension för att låginkomsttagare skulle få lite mer men det vägrade borgarna och de vägrar oxå V från att vara med vilket är märkligt

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Säg det till min sambo efter att jag ätit just Escargot :p
Ja där behövs mycket vitlök o vin

K kortis skrev:
Iaf inte låginkomsttagare
Höginkomsttagare får ju skaplig statlig pension
För att inte tala om tjänstepensionen som ökar dramatiskt om du tjänar mer än 40000kr/mån
Nu ville ju S avsätta mer till pension för att låginkomsttagare skulle få lite mer men det vägrade borgarna och de vägrar oxå V från att vara med vilket är märkligt
AP har ett tak på 7,5 inkomstbasbelopp så nej höginkomsttagare får direkt värdelös statlig pension. Men vi betalar likt förbannad sociala avgifter på allt över 7.5 inkomstbasbelopp

• Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Har du glömt min fina tråd om självskanning? :thinking::cry::(
[länk]

Som jag ser det sparar man tid genom att man packar påsarna samtidigt som man lägger varan i vagnen. Man sparar I det närmaste all tid som normalt går åt att packa från bandet efter kassan tycker jag.
Jag inser att jag har glömt bort en del av hur det går till att handla i affär efter att ha fått varor hemkörda i ett drygt år. :-)

Jag tänkte nog på hur självscanning går till på IKEA. :oops:

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Nu kanske just hantverkare ody inte är så många jämfört med de som som kan komma att försvinna
Nej, men det blir mer arbetskraft tillgänglig för gamla och nya hemtjänster. Eftersom vi inte kallar de hemtjänstutförare som jag räknade upp för tjänstehjon så kanske vi inte behöver kalla framtidens nya tjänsteutförare det heller?

P
13th Marine 13th Marine skrev:
sedan när de blir knepigt fjärrstyrs den av en operatör som då kan hantera flera bilar på en dag.
Med flera skärmar då, hoppas jag (en per lastbil). Annars blir det fortfarande knepigt. ;)

P
Maskintok skrev:
Är du beredd på att betala förtidspension för de som i alla väder avverkar skog så att ni har något att bygga utav?
Sånt görs väl med maskiner som man sitter bekvämt i numera? De enda jag har sett med handverktyg i skogen de senaste 15-20 åren är folk som röjer sly. Det borde väl också gå att automatisera mer?

P
A ArneTW skrev:
Blir säkert bra för övrig trafik när de blir stående pga nåt oväntant händer...
Ungefär lika bra som idag.

P
Svårt att avnjuta en Escargot!
Sådär! Jag har rättat lite. ;)

• Gilla
videopac
  • Laddar…
P
Säg det till min sambo efter att jag ätit just Escargot :p
Efter att du har ätit vitlök? Är det inte hon som ska säga till dig? :D

P pmd skrev:
Efter att du har ätit vitlök? Är det inte hon som ska säga till dig? :D
Hon säger ju till mig, så teorin Jonas gav stämmer inte ;)

Jonas Persson
P pmd skrev:
Sånt görs väl med maskiner som man sitter bekvämt i numera? De enda jag har sett med handverktyg i skogen de senaste 15-20 åren är folk som röjer sly. Det borde väl också gå att automatisera mer?
Det finns fortfarande många med motorsåg i skogen. T ex när man vill plocka ner vindfällor eller enstaka sjuka och döda granar med tanke på granbarkborren.

De stora skördarna vill inte heller ta de riktigt stora träden. Hade en stor gran nära tomten som de inte vågade ta med skördarn. Blev motorsåg och kilar.

Jonas Persson
Hon säger ju till mig, så teorin Jonas gav stämmer inte ;)
Nu blandar du in kvinnors utvecklade luktsinne, jag talar om män;)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Nu blandar du in kvinnors utvecklade luktsinne, jag talar om män;)
Vet inte om hon har så utvecklat luktsinne, hon gillar varken tryffel eller foie gras :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.