1 750 174 läst ·
15 782 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Från en snigel till en annan.
En vägsnigel. Här i form av en av världens mest tillverkade fordon.
Den gör reklam för sig själv då den ska visas upp i Folkets Park på lördag. Och så här kunde en Folkparksentré se ut.
Där kunde man inte bara beskåda flång nya Folkvagnar utan även dansa, kasta pil, äta korv och lyssna till populära rockartister. Lille Gerhard till exempel.
En vägsnigel. Här i form av en av världens mest tillverkade fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den gör reklam för sig själv då den ska visas upp i Folkets Park på lördag. Och så här kunde en Folkparksentré se ut.
Logga in
Skapa konto
Där kunde man inte bara beskåda flång nya Folkvagnar utan även dansa, kasta pil, äta korv och lyssna till populära rockartister. Lille Gerhard till exempel.
Logga in
Skapa konto
Iaf inte låginkomsttagareAndersMalmgren skrev:
Höginkomsttagare får ju skaplig statlig pension
För att inte tala om tjänstepensionen som ökar dramatiskt om du tjänar mer än 40000kr/mån
Nu ville ju S avsätta mer till pension för att låginkomsttagare skulle få lite mer men det vägrade borgarna och de vägrar oxå V från att vara med vilket är märkligt
Renoverare
· Stockholm
· 20 301 inlägg
AP har ett tak på 7,5 inkomstbasbelopp så nej höginkomsttagare får direkt värdelös statlig pension. Men vi betalar likt förbannad sociala avgifter på allt över 7.5 inkomstbasbeloppK kortis skrev:Iaf inte låginkomsttagare
Höginkomsttagare får ju skaplig statlig pension
För att inte tala om tjänstepensionen som ökar dramatiskt om du tjänar mer än 40000kr/mån
Nu ville ju S avsätta mer till pension för att låginkomsttagare skulle få lite mer men det vägrade borgarna och de vägrar oxå V från att vara med vilket är märkligt
Jag inser att jag har glömt bort en del av hur det går till att handla i affär efter att ha fått varor hemkörda i ett drygt år.Alfredo skrev:
Jag tänkte nog på hur självscanning går till på IKEA.
Nej, men det blir mer arbetskraft tillgänglig för gamla och nya hemtjänster. Eftersom vi inte kallar de hemtjänstutförare som jag räknade upp för tjänstehjon så kanske vi inte behöver kalla framtidens nya tjänsteutförare det heller?K kortis skrev:
Sånt görs väl med maskiner som man sitter bekvämt i numera? De enda jag har sett med handverktyg i skogen de senaste 15-20 åren är folk som röjer sly. Det borde väl också gå att automatisera mer?Maskintok skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 301 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Det finns fortfarande många med motorsåg i skogen. T ex när man vill plocka ner vindfällor eller enstaka sjuka och döda granar med tanke på granbarkborren.P pmd skrev:
De stora skördarna vill inte heller ta de riktigt stora träden. Hade en stor gran nära tomten som de inte vågade ta med skördarn. Blev motorsåg och kilar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 301 inlägg