J
Alfredo Alfredo skrev:
Kan bara hålla med! Någon som sett en PS2/lightningadapter så man kan koppla in sitt Keytronics till iphånen, typ en kombo av dessa:

[bild] [bild]

:crysmile::rofl::love:
i-fånarna måste väl implementera usb-c och usb-hostmode enligt lagkrav så det torde inte vara omöjligt. Borde funka på en android, har ju sån adapter så ska kanske testa? I andra androidgrunkor (tex TVn) funkar mus och tangentbord iallafall...

Jag har hittat min gamla iFån SE, undrar om man kan få klassisk look på den, då kanske jag ska köra en "Mac-week" om SIM kortet fortfarande passar...

EpPy85r.png

Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
Kan bara hålla med! Någon som sett en PS2/lightningadapter så man kan koppla in sitt Keytronics till iphånen, typ en kombo av dessa:

[bild] [bild]

Vad jag vet fungerar bara tangentbord med blåtand.

Annat är det med Android som utan problem hanterar en 3,5" diskettstation via usb. Anslut och det fungerar. Samma med en rj45 nätverksdongel, plugga in och du surfar på nätet med din telefon via kabel.:geek:

Nördigt, men bra om man behöver testa något och slipper släpa på en dator

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild] [bild]

Iphone, där har du största problemet :)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
ichigo och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Iphone, där har du största problemet :)
Jag har insett detta sedan länge, min arbetsgivare har ett tag kvar... Men de funkar faktiskt att ringa med, ibland i alla fall...

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har insett detta sedan länge, min arbetsgivare har ett tag kvar... Men de funkar faktiskt att ringa med, ibland i alla fall...
Bättre låta den anställda köpa vad denna vill och sedan ett vanligt utlägg

P
nino nino skrev:
Hade en Nokia N900 den ligger nertrampad i leran vid stora skuggan efter Sonisphere
Jag saknar det utdragbara tangentbordet på N900 med riktiga tangenter, och att den körde Linux med X så att man ganska lätt kunde portera en del Linuxprogram, som t.ex. en webserver.
Emacs körde jag på min, t.ex.

Redigerat:
P
Alfredo Alfredo skrev:

[bild] [bild]

Intressant idé. Jag hade en PS/2-till-USB-adapter till mitt uråldriga IBM-tangentbord i många är. Bästa tangentbordet jag har använt (men för stort med alla onödiga tangenter till höger).
Du kanske ska prova en sån adapter och sen en Lightning-till-USB-adapter. :-)

Bluetoothtangentbord har jag kopplat till någon av mina telefoner med lyckats resultat. Minns tyvärr inte vilken.

J
P pmd skrev:
Intressant idé. Jag hade en PS/2-till-USB-adapter till mitt uråldriga IBM-tangentbord i många är. Bästa tangentbordet jag har använt (men för stort med alla onödiga tangenter till höger).
Du kanske ska prova en sån adapter och sen en Lightning-till-USB-adapter. :)

Bluetoothtangentbord har jag kopplat till någon av mina telefoner med lyckats resultat. Minns tyvärr inte vilken.
IBM model M har redan vart uppe i tråden, var rädd om det, det brukar kosta ~1500 på tradera!

P pmd skrev:
Bästa tangentbordet jag har använt (men för stort med alla onödiga tangenter till höger).
Vilka onödiga? Den numeriska delen? Jag befattar mig ej med tangentbord utan den delen.

• Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Bättre låta den anställda köpa vad denna vill och sedan ett vanligt utlägg
Lycka till om företaget har en MDM-lösning och som ger åtkomst till interna tjänster. aJphone har en fördel och det är att alla "fungerar" likadant och har samma OS-version. Gör det enkelt att administrera samtidigt som skiten inte är designat för enterprise utan Apples egna tjänster. :rolleyes:

Jag har en av varje, gör livet mindre plågsamt. :cool:

P pmd skrev:
Jag saknar det utdragbara tangentbordet på N900 med riktiga tangenter, och att den körde Linux med X så att man ganska lätt kunde portera en del Linuxprogram, som t.ex. en webserver.
Emacs körde jag på min, t.ex.
N9 hade väl också Linux? Meego eller nåt sånt, tror det levde / lever kvar
Funkade perfekt med att stänga program genom att svepa dom uppåt och ha kvar dom öppna genom att svepa neråt (om kan inte minns fel)

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Lycka till om företaget har en MDM-lösning och som ger åtkomst till interna tjänster. aJphone har en fördel och det är att alla "fungerar" likadant och har samma OS-version. Gör det enkelt att administrera samtidigt som skiten inte är designat för enterprise utan Apples egna tjänster. :rolleyes:

Jag har en av varje, gör livet mindre plågsamt. :cool:
Finns ens Microsoft Authenticator till iPhone?
Enda mjukvaran på mobilen jag använde varje dag på jobbet :) (Two way fac för identity server)

Edit: den fanns, så Mao kan folk välja både iPhone och android fritt

https://apps.apple.com/se/app/microsoft-authenticator/id983156458

Finns ens Microsoft Authenticator till iPhone?
Självklart.

T TowaTei skrev:
Självklart.
Se edit :)

T TowaTei skrev:
Självklart.
Stört att Microsoft stödjer så osäkra system som iOS :)

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.