1 749 723 läst ·
15 776 svar
1750k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
i-fånarna måste väl implementera usb-c och usb-hostmode enligt lagkrav så det torde inte vara omöjligt. Borde funka på en android, har ju sån adapter så ska kanske testa? I andra androidgrunkor (tex TVn) funkar mus och tangentbord iallafall...Alfredo skrev:
Jag har hittat min gamla iFån SE, undrar om man kan få klassisk look på den, då kanske jag ska köra en "Mac-week" om SIM kortet fortfarande passar...

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Vad jag vet fungerar bara tangentbord med blåtand.Alfredo skrev:
Annat är det med Android som utan problem hanterar en 3,5" diskettstation via usb. Anslut och det fungerar. Samma med en rj45 nätverksdongel, plugga in och du surfar på nätet med din telefon via kabel.
Nördigt, men bra om man behöver testa något och slipper släpa på en dator
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Jag saknar det utdragbara tangentbordet på N900 med riktiga tangenter, och att den körde Linux med X så att man ganska lätt kunde portera en del Linuxprogram, som t.ex. en webserver.nino skrev:
Emacs körde jag på min, t.ex.
Redigerat:
Intressant idé. Jag hade en PS/2-till-USB-adapter till mitt uråldriga IBM-tangentbord i många är. Bästa tangentbordet jag har använt (men för stort med alla onödiga tangenter till höger).Alfredo skrev:
Du kanske ska prova en sån adapter och sen en Lightning-till-USB-adapter.
Bluetoothtangentbord har jag kopplat till någon av mina telefoner med lyckats resultat. Minns tyvärr inte vilken.
IBM model M har redan vart uppe i tråden, var rädd om det, det brukar kosta ~1500 på tradera!P pmd skrev:Intressant idé. Jag hade en PS/2-till-USB-adapter till mitt uråldriga IBM-tangentbord i många är. Bästa tangentbordet jag har använt (men för stort med alla onödiga tangenter till höger).
Du kanske ska prova en sån adapter och sen en Lightning-till-USB-adapter.
Bluetoothtangentbord har jag kopplat till någon av mina telefoner med lyckats resultat. Minns tyvärr inte vilken.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 887 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 887 inlägg
Lycka till om företaget har en MDM-lösning och som ger åtkomst till interna tjänster. aJphone har en fördel och det är att alla "fungerar" likadant och har samma OS-version. Gör det enkelt att administrera samtidigt som skiten inte är designat för enterprise utan Apples egna tjänster.AndersMalmgren skrev:
Jag har en av varje, gör livet mindre plågsamt.
N9 hade väl också Linux? Meego eller nåt sånt, tror det levde / lever kvarP pmd skrev:
Funkade perfekt med att stänga program genom att svepa dom uppåt och ha kvar dom öppna genom att svepa neråt (om kan inte minns fel)
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Finns ens Microsoft Authenticator till iPhone?Jonas Persson skrev:
Lycka till om företaget har en MDM-lösning och som ger åtkomst till interna tjänster. aJphone har en fördel och det är att alla "fungerar" likadant och har samma OS-version. Gör det enkelt att administrera samtidigt som skiten inte är designat för enterprise utan Apples egna tjänster.
Jag har en av varje, gör livet mindre plågsamt.![]()
Enda mjukvaran på mobilen jag använde varje dag på jobbet
Edit: den fanns, så Mao kan folk välja både iPhone och android fritt
https://apps.apple.com/se/app/microsoft-authenticator/id983156458
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg