Var är McViking?

För övrigt tycker jag nog att för att var snabbmatsburgare så gjorde sig Jureskogs gästspel faktiskt riktigt bra!

BigKing XL med bacon och Mexicanadip(RIP) direkt på burgaren är inte heller så tokigt :)

Jaja, smaken är som baken, och det var lika illa förr!

Åter till gamla minnen... ;)

samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
För övrigt tycker jag nog att för att var snabbmatsburgare så gjorde sig Jureskogs gästspel faktiskt riktigt bra!
Verkar vara ett långt gästspel då dom har byggt egna restauranger.

• Haha
Patrik440
  • Laddar…
Såg det i Sundsvall härom veckan, vid Biltema stod det ett Jureskoghamburgarställe. Tror inte den öppnat då men var på gång.

lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Japp! Det här var en av faktorerna som drev PC-revolutionen på våra företag. Man kunde med avdelningens budget köpa en PC för vad "centraldatorn" kostade i användning på bara en månad eller så. Resten av året så var PC-n "gratis". Sedan så kunde man sätta dem i ett litet nätverk och dela skrivare och skicka filer.

Dataavdelningen brydde sig inte till en början för en PC var inte en "riktig" dator. Men när efterfrågan på tjänster på de "riktiga" datorerna började svalna och det var PC och nätverk överallt så blev dataavdelningarna rädda och försökte brotta tillbaka kontrollen. Det ledde till en del "krigande" på våra företag.

Denna:

[bild]

Tog över efter de här (hela DEC med 30000 anställda gick i putten pga av den):

[bild]
[bild]
Finns det några kvar i Sverige idag ? En av få klassiska större maskiner som går att hålla igång mycket länge efter sista tillverkade exemplaren (allt är TTL och nästan komplett dokumentation med källkod till den hårdvarunära delen. Det jobbigaste att hålla igång är RA disken.)

Ett hyfsat bibliotek med TTL, lödkolv, oscilloskop och logikanalysator så kan man fixa nästan allt i den.

• Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Såg det i Sundsvall härom veckan, vid Biltema stod det ett Jureskoghamburgarställe. Tror inte den öppnat då men var på gång.
Jo, den har varit öppen i en dryg månad.

• Gilla
Hamparaffe
  • Laddar…
Du vet väl hur det är när man börjar nå en aktningsvärld ålder, nån vecka visar sig vara 7-8, ett par år är 5 och runt 10år bort är 70-talet. Hursomhelst var det 20 juli jag var där, det såg inte öppet ut då men jag jag var inte direkt och kollade.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
S
Apropå McDonalds så hade de väl McLaks ett tag. Måste ha varit runt 2004-2005 eller så. Provade en gång och det var väl sådär. Sedan fick de ett SALMONella-utbrott i Norge på någon McD i Oslo och efter det stoppades den.

useless useless skrev:
Verkar vara ett långt gästspel då dom har byggt egna restauranger.
Gästspel på McDonalds tänkte jag på.

T Trunk skrev:
De pommes man får på max är tunna och krispiga, precis som pommes ska vara. Däremot blir de ju inte goda om man väntar för länge med att äta dem men vilka pommes blir det?
Därför äter man alltid pommesen före hamburgaren. Dom som gör på något annat sätt gör fel.

• Gilla
  • Älska
Jocke Best och 6 till
  • Laddar…
Köpte typ 20st pommes på 80-talet när Max fyllde 10år i min hemstad och dom tog 1 krona, gömde dom i nåt skåp på pojkrummet, jävlar vad det luktade grillkiosk och suppiga blev dom. Oklart varför jag tyckte att jag borde gömma dessa men så blev det. Tveksamt om dom var ätliga efter nån dag men så långt tänkte man kanske inte då.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
useless useless skrev:
Därför äter man alltid pommesen före hamburgaren. Dom som gör på något annat sätt gör fel.
Jag håller med till 100 %. En av anledningarna till att jag aldrig köper med mig hamburgare och pommes om jag ska ta med mig mat hem till mig eller någon annan. Då får det bli pizza, sushi eller något liknande.

lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Japp! Det här var en av faktorerna som drev PC-revolutionen på våra företag. Man kunde med avdelningens budget köpa en PC för vad "centraldatorn" kostade i användning på bara en månad eller så. Resten av året så var PC-n "gratis". Sedan så kunde man sätta dem i ett litet nätverk och dela skrivare och skicka filer.

Dataavdelningen brydde sig inte till en början för en PC var inte en "riktig" dator. Men när efterfrågan på tjänster på de "riktiga" datorerna började svalna och det var PC och nätverk överallt så blev dataavdelningarna rädda och försökte brotta tillbaka kontrollen. Det ledde till en del "krigande" på våra företag.

Denna:

[bild]

Tog över efter de här (hela DEC med 30000 anställda gick i putten pga av den):

[bild]
[bild]
Den svartvita bilden har iofs med en 11/750 vilket är långsammare (och inte riktigt lika enkel att reparera som sin storebror 11/780n,)
Förbannad sluten hårdvars (gate arrays... i mycket av själva CPUn. Gate arrays som är nästan unobtanium.)

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Min första "egna" dator med hårddisk hade 40 Mb... :rofl: men den var helt omöjlig att fylla ändå..
Min första jobbdator hade en hårddisk på 10Mb. Den var tillval och kostade 10.000:-

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
useless useless skrev:
Självklart.
Därför borde vi införa ett Pommespass för de som äter rätt. Först i kön och de passlösa får dessutom betala.

Staffans

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.