1 648 398 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Nu måste jag imponera.F fusion skrev:
Min moder har ett "BlixtGordonpussel! Det ni!
Staffans
Blixt Gordon hade världens bästa titelmusik av Franz Liszt (Liszt Ferencz på ungerska).F fusion skrev:
Notera även den rullande texten vid 1:19 …
finsmakare! arkadversionen är förstås den bästa versionen. Men lite svår att hitta för en liten knodd som jag var då (8-10 år gammal, 1986 släpptes spelet och då var jag 8), då de flesta platser hade åldergräns på 16 år. Det var dock jackpot när man lyckat ta sig in någonstans!F fsn skrev:
Du fick kanske en hint om att raggningen fallerat när hon ägnade daten åt att spela Snake på din telefon.L lordi skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 434 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 434 inlägg
kan fortfarande, 30+ år senare spela det på emulator och fortfarande ha taktikerna klara på de flesta banor. Det är dock skillnad på arkardspelet och emulatorn. Tror jag fastnade på bana 35-40 för ett par år sen när jag körde på emulator en regnig dag. Men det var såklart med en annan spelare på blå drake än den jag varvade arkarden med -87. Vi var fan mästare på det, ingen annan var i närheten. Ibland fick vi betalt för att spela upp andra till bana 30-35 utan att tappa liv så tog dom över därifrån. Det närmaste en stjärnstatus jag har kommitI ichigo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
F fsn skrev:kan fortfarande, 30+ år senare spela det på emulator och fortfarande ha taktikerna klara på de flesta banor. Det är dock skillnad på arkardspelet och emulatorn. Tror jag fastnade på bana 35-40 för ett par år sen när jag körde på emulator en regnig dag. Men det var såklart med en annan spelare på blå drake än den jag varvade arkarden med -87. Vi var fan mästare på det, ingen annan var i närheten. Ibland fick vi betalt för att spela upp andra till bana 30-35 utan att tappa liv så tog dom över därifrån. Det närmaste en stjärnstatus jag har kommit![]()
Hehe, kom ihåg på jobbet för runt 10 år sedan när filmen king of kong hade premiär. Vi satte upp en laptop med arkademulator i fikarummet och så köpte vi en retrojoystick och körde. Jag kom aldrig i närheten av king of kong, men jag hade iaf högst Score på kontoret
Edit: billy Mitchell är förövrigt aslik Tyrion Lannister
F fusion skrev:
Mmmmm, ett-öres-kolor som sen kostade två öre, och efter det två kolor för fem öre. Så många goda smaker men citron och lakrits var nog mina favoriter.