När man var liten pojk var man fascinerad av Blixt Gordon :geek:

Åt en Foxy citronkola hos bekanta idag och fick en längtan efter Dixi kolor som man alltid åt på bion förr. Vart har dessa tagit vägen ?

Gammal förpackning av Marabou Dixi kola med gul bakgrund och röd text.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
F fusion skrev:

[media]

Åt en Foxy citronkola hos bekanta idag och fick en längtan efter Dixi kolor som man alltid åt på bion förr. Vart har dessa tagit vägen ?

[bild]
Nu måste jag imponera.
Min moder har ett "BlixtGordonpussel! Det ni!

Staffans

F
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Saker man inte vill minnas; den långsamma och groteska tandläkarborren.
Du menar den som drevs med de synliga runda remmarna? Hemsk sak.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Volvo sonett :rofl:
Det er italiensk!

• Gilla
Pin
  • Laddar…
P
F fusion skrev:

[media]

[bild]
Blixt Gordon hade världens bästa titelmusik av Franz Liszt (Liszt Ferencz på ungerska).
Notera även den rullande texten vid 1:19 …

• Gilla
banjoragge och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Bubble Bobble is the shit. Varvade det som arkardspel, fanns 99 banor. Jag var speciliaerad på den gröna draken. Gick många enkronor. Måste ha varit 87 tror jag.
finsmakare! arkadversionen är förstås den bästa versionen. Men lite svår att hitta för en liten knodd som jag var då (8-10 år gammal, 1986 släpptes spelet och då var jag 8), då de flesta platser hade åldergräns på 16 år. Det var dock jackpot när man lyckat ta sig in någonstans!

• Gilla
fsn
  • Laddar…
B Besiman skrev:
Raketost finns idag att köpa...
Inte cylindrisk som går att skära av med snöre utan en mjukost på tub. Det är viss skillnad det...

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det er italiensk!
6 förgasare
ti amalganer o 40 marsipaner

L lordi skrev:
Nu fick jag flashbacks för detta var en sak som jag glömt bort.

Minns när jag gick en utbildning för länge sedan. Där fanns en tjej som jag försökte ragga upp. Hon satte highscore på Snake i min Nokia.
Jag försökte förgäves slå det rekordet, men det gick lika dåligt som mitt raggningsförsök :crysmile:
Du fick kanske en hint om att raggningen fallerat när hon ägnade daten åt att spela Snake på din telefon.

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
F
I ichigo skrev:
finsmakare! arkadversionen är förstås den bästa versionen. Men lite svår att hitta för en liten knodd som jag var då (8-10 år gammal, 1986 släpptes spelet och då var jag 8), då de flesta platser hade åldergräns på 16 år. Det var dock jackpot när man lyckat ta sig in någonstans!
kan fortfarande, 30+ år senare spela det på emulator och fortfarande ha taktikerna klara på de flesta banor. Det är dock skillnad på arkardspelet och emulatorn. Tror jag fastnade på bana 35-40 för ett par år sen när jag körde på emulator en regnig dag. Men det var såklart med en annan spelare på blå drake än den jag varvade arkarden med -87. Vi var fan mästare på det, ingen annan var i närheten. Ibland fick vi betalt för att spela upp andra till bana 30-35 utan att tappa liv så tog dom över därifrån. Det närmaste en stjärnstatus jag har kommit :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
Hellacopter och 4 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
kan fortfarande, 30+ år senare spela det på emulator och fortfarande ha taktikerna klara på de flesta banor. Det är dock skillnad på arkardspelet och emulatorn. Tror jag fastnade på bana 35-40 för ett par år sen när jag körde på emulator en regnig dag. Men det var såklart med en annan spelare på blå drake än den jag varvade arkarden med -87. Vi var fan mästare på det, ingen annan var i närheten. Ibland fick vi betalt för att spela upp andra till bana 30-35 utan att tappa liv så tog dom över därifrån. Det närmaste en stjärnstatus jag har kommit :crysmile::crysmile::crysmile:

Hehe, kom ihåg på jobbet för runt 10 år sedan när filmen king of kong hade premiär. Vi satte upp en laptop med arkademulator i fikarummet och så köpte vi en retrojoystick och körde. Jag kom aldrig i närheten av king of kong, men jag hade iaf högst Score på kontoret :)

Edit: billy Mitchell är förövrigt aslik Tyrion Lannister

• Gilla
videopac
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Du fick kanske en hint om att raggningen fallerat när hon ägnade daten åt att spela Snake på din telefon.
Det var väl ingen date egentligen, men hon var säkert bara ute efter min telefon inte min kropp, haha! :D

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:

[bild]

Mmmmm, ett-öres-kolor som sen kostade två öre, och efter det två kolor för fem öre. Så många goda smaker men citron och lakrits var nog mina favoriter.

Staffans2000
Maria T Maria T skrev:
Mmmmm, ett-öres-kolor som sen kostade två öre, och efter det två kolor för fem öre. Så många goda smaker men citron och lakrits var nog mina favoriter.
Jag kommer bara ihåg ettöret pengar. Piastrar hette valutan, tror jag. fanns även i valören femöringar.

Staffans

• Gilla
ompalompa och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag kommer bara ihåg ettöret pengar. Piastrar hette valutan, tror jag. fanns även i valören femöringar.

Staffans
Piastrar var de svarta mynten gjorda av lakrits men om de kostade fem öre minns jag icke :p

• Gilla
Fredrik_Lerum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.