Byggahus.se
Jonas Persson
Höghus Höghus skrev:
Ahhh minnen....!!!
Utnötta färgband, ljudet av nålarna, pyjamaspapper, dipswitchar, 7 eller 8-bitar ascii, paritet...

/Höghus
Och efter det escape-koder för att välja inbyggd font, sätta radhöjd, radbredd mm på bläckstråle eller laserskrivare.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Någon som minns när man använde begreppet "järnvägsstation" när nämnda etablissemang omnämndes i radio och övrig media?
Nyligen sade man det numer allmänt använda "tågstation" i Radio Östergötland och jag avskyr att höra detta, låter lekskolemässigt eller obildat på något sätt.
Det heter JÄRNVÄGSSTATION, och inget annat! 🧐
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 7 till
  • Laddar…
B
Fotografen Fotografen skrev:
Någon som minns när man använde begreppet "järnvägsstation" när nämnda etablissemang omnämndes i radio och övrig media?
Nyligen sade man det numer allmänt använda "tågstation" i Radio Östergötland och jag avskyr att höra detta, låter lekskolemässigt eller obildat på något sätt.
Det heter JÄRNVÄGSSTATION, och inget annat! 🧐
100 % enig, tåg avgår från järnvägsstation.

Tågstation är väl ännu en onödig, meningslös anglicism. Skulle amrisarna säga railway station i alla kvailtetsproduktioner som når oss, kanske järnvägsstation skulle komma tillbaka. Jag är inte bitter...
 
  • Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Någon som minns när man använde begreppet "järnvägsstation" när nämnda etablissemang omnämndes i radio och övrig media?
Nyligen sade man det numer allmänt använda "tågstation" i Radio Östergötland och jag avskyr att höra detta, låter lekskolemässigt eller obildat på något sätt.
Det heter JÄRNVÄGSSTATION, och inget annat! 🧐
Det kallas bara station och centralstation. Har till och med dubbelkollat på både google och skånetrafiken ;)

Och ska vi acceptera andra nya ord så funkar tågstation. Vi vet vad de menar ändå.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Så länge jag slipper skiten får ni kalla det vad ni vill 😘
 
  • Gilla
  • Haha
Tamak och 2 till
  • Laddar…
Hellre tågstation än vad många orter med en järnvägsstation kallar det: Resecentrum.
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 6 till
  • Laddar…
När v iändå är inne på resande, jag tror inte jag har sett en taxistation på väldigt länge, Existerar de fortfarande?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
RoTe
Det heter heller inte järnväg längre utan tågspår. "En person var ute och gick i tågspåren vilket orsakade stora förseningar"
 
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Och letar man efter hus kan man vara ute på villospår
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Hur förvarade ni kassetterna?
I en stilig brandgul snurra?

/Höghus

En orange och svart kassettförvaring snurra full med olika musikkassetter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
AndersPS och 19 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Hur förvarade ni kassetterna?
I en stilig brandgul snurra?

/Höghus

[bild]
Nej. I svarta Add 'n' stack.

Svart metallfack för förvaring staplade i en Add 'n' stack-konstruktion mot en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 11 till
  • Laddar…
1980 blev jag lycklig ägare till en Philips rullbandare som kunde ta 10,5" rullar och sen blev jag musikpirat.
Tror jag bandade varenda "Rakt över disc" i fullfart på metallband efter jag fått den. Lånade också mängder av vinyl från bekantskapskretsen. Sen satt jag och editerade bort allt som inte var musik och gjorde mixed tapes med de populäraste låtarna. Kommer speciellt att jag satt och svor över att Clabbe inte kunde hålla käften när låtarna började och slutade, Jädrans glappkäft!!😆 Återinvesterade vinsten i kassettspelare så jag hade 5 stycken som gick varma när jag kopierade. Och lagret hade jag på väggen i just Add'n stack. 6x6 stycken. Många helger gick åt till att snygga upp ljudet och sen kopiera så man kunde leverera på måndagen i skolan.
 
  • Gilla
Pin och 9 till
  • Laddar…
När jag växte upp, så kom pappa hem med Scaniavox, den hade TV svartvit, skivspelare och en trådbandspelare. Jag glad hade lite pengar och köpte

EP-skiva med Bill Haley & The Comets - Rock Around The Clock​

Den gick nästan dygnet runt och mamma på gränsen till tokig.
 
  • Gilla
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nej. I svarta Add 'n' stack.

[bild]
Mina var orangea, samt några längre (tog 12 askar) som var rökfärgade, även de stapelbara.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Hittat på ett annat forum:
Jippii-kräm.

Går inte ens att få fram en bild på förpackningen 😱
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.