I källaren kör jag kap o gersågen (Blå Bosch med 8 i namnet) på ett gammalt bord, men det är eländigt att flytta med sig. Behöver ett sågbord, men vet inte hur stort jag ska köpa. För det jag ska göra härnäst (ny panel under taket) räcker en liten. Men kanske behöver jag ett större sen? Priset spelar mindre roll, men jag vill absolut inte köpa 2 gånger. Vilket är mest användbart?

Det är väldigt sällan jag kapar 5-meters-reglar, det har jag klarat med sänksågen och ett par bockar den enda gången jag behövde det. Ni som har stora stativ, är det ufta dom känns onödigt stora och klumpiga?

GTA 2500 är bara klumpig tycker jag. Jag har två st GTA3800 och är väldigt nöjd med dem. GCM8:an väger inte så mycket så att bära den några meter är inga större problem.
Hade jag haft större sågar hade jag kanske övervägt en annan ställning. (rullbar)

Tycker du 2500 är klumpigare än 3800? 3800 är ju drygt en meter längre och 5 kg tyngre än 2500. Menar du att GTA 2500 är klumpigare att jobba med?

Kan tyvärr inte rekomendera 2500. Tycker inte att det var nåt vidare. Sågen sitter bra och det är hyggligt lätt att fälla upp och ned. Däremot är stöden som man skjuter ut ganska rickliga och ju längre man skjuter ut det desto längre ner hamnar stödet för biten man ska kapa. Tycker att det är ett evigt justerade hela tiden. Ångrar att jag inte köpte 3800

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

KungAnka skrev:
Tycker du 2500 är klumpigare än 3800? 3800 är ju drygt en meter längre och 5 kg tyngre än 2500. Menar du att GTA 2500 är klumpigare att jobba med?
Tänkte närmast på GTA2500 W och inte på 2500 compact, det finns alltså två modeller av 2500.

Ja just det, såg den när jag googlade efter vad 2500 (utan w) kostade. Den såg klumpig ut. Inte nåt vidare för mig som har hobbyrummet i källaren och projekten i markplan. Verkar som att det är 3800-modellen som gäller alltså.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.