vad rekomenderar ni för sågbord till en gersåg??..
/
M

Ett bra. :D
Jag är nöjd med mitt från swedol, birka tools gillar det bla längden (upp till dryga 3,50 m) och smidigt att flytta. Köpte det på en rea (ca 1100kr)

Har ett GTA3700 som jag är nöjd med, inte billigt, men stabilt och bra.

gta 3700 har det några stödpinnar som man kan sätta när man drar ut stöden åt vardera håll?har det små hjul så man kan rulla det när man fällt ihop det?
Någon som testat deWalts stativ?
/
M

Stödpinnar finns till GTA 3700 som extra tillbehör men det klara ganska mycket vikt utan. Hjul finns inte men ibland skulle man nästan önska det eftersom det väger 25 Kg. Det är dock ett mycket bra och stabilt stativ, rekomenderas.

Har även kommit ett GTA3800 som ser ut att ha lite 'förbättrade' rullar på utdragen.
Det finns hjul som tillbehör till det bordet, vet inte om dessa passar på GTA3700.
3800 är nog en dryg dm längre än 3700.

gta 2500 w är det något att ha?Var hittar man gta3800 till bäst peng:)...känns som om jag
vill ha hjul på, har ett gta60w till klyven och det är jag nöjd med:)....
/
M:D

trojlee skrev:
gta 2500 w är det något att ha?Var hittar man gta3800 till bäst peng:)...känns som om jag
vill ha hjul på, har ett gta60w till klyven och det är jag nöjd med:)....
/
M:D
Kan inte svara för just bordet, men vik-funktionen är smidig (har ett GTA60W).
Nu drar man sig inte längre för att ta fram bordssågen som står lite undanställd längs en vägg. :)

trojlee skrev:
gta 3700 har det några stödpinnar som man kan sätta när man drar ut stöden åt vardera håll?har det små hjul så man kan rulla det när man fällt ihop det?
Någon som testat deWalts stativ?
/
M
Jag har DWs stativ. Det är varken bättre eller sämre än Boschen. Det är ungefär så stabila de blir. Ska du ha sågen permanent i verkstan är ett egenhändigt byggt bord mycket bättre, ska du ha det med dig så är dw eller bosch bästa (men inte billigaste) alternativen

jo det blir nog dewalt eller bosch..:)...vart hittar jag dessa till bästa peng
här i sverige?
/
M

FredrikR skrev:
Kanske [länk]
4700 XLBygg

Nimajneb skrev:
4700 XLBygg
Slant fingrarna eller menar du dom tar nästan det dubbla för sågbordet?:)
<edit>
Ser nu att jag råkade länka till GTA3700 + GCM8S

Skulle varit den här så klart http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=5282
:)

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.