Så här gör man.
https://entimmermansdagbok.wordpress.com/2011/10/31/gat/
https://entimmermansdagbok.wordpress.com/2011/10/31/gat/
Ett tipps är att låsa varje timmer mot en regel eller remsa av OBS eller liknande så väggen håller sig plan.
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Det där får du förklara närmare för det låter som en jättedålig ide.L Leif i Skåne skrev:
Sågar man upp större fönster som här så gör man ett gåtspår och slår dit en gåt en bit från knuten i väggen på bilden.
Under tiden man sågar upp gåtspåret så får inte timmer flytta på sig inbördes. När man är klar med spåret satt dit en 45 regel tar man bort stödet.Workingclasshero skrev:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Leif har helt klart en poäng, även om sannolikheten att det flyttar sig på den korta tiden är ganska liten. Men jag hade nog också gjort så.
Däremot vet jag inte hur bra det är att göra en öppning större så nära knutarna, ju mer man tar bort desto mer instabila blir de sannolikt.
Däremot vet jag inte hur bra det är att göra en öppning större så nära knutarna, ju mer man tar bort desto mer instabila blir de sannolikt.
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Klicka här för att svara
