1 917 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Så gräs
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Hej jag grävde ut min damm och har kört itu stora delar av gräsmattan så jag måste så nytt gräs.
Måste ha upp gräset så fort det bara går för nu går det i princip inte gå ut i trädgården.
Om man så med dubbelt så mycket gräsfrö, borde man inte kunna gå på det tidigare då.
Måste ha upp gräset så fort det bara går för nu går det i princip inte gå ut i trädgården.
Om man så med dubbelt så mycket gräsfrö, borde man inte kunna gå på det tidigare då.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Har sått nu med ordentligt med frö.
Min tanke var mycket frö= mycket rötter som binder jorden fortare.
Tänkte kanske fel men det är lite panik för barnens yta är högst begränsad nu.
Gräs på rulle är inget allternativ för det är för stora ytor och hade blivigt för dyrt.
Min tanke var mycket frö= mycket rötter som binder jorden fortare.
Tänkte kanske fel men det är lite panik för barnens yta är högst begränsad nu.
Gräs på rulle är inget allternativ för det är för stora ytor och hade blivigt för dyrt.
Jag ser du bor i Skåne. Bara frosten inte kommer tillbaks...Göran.W skrev:
Vattna varje dag. När värmen kommer, går det undan. Jag lovar. Men klipp inte första gången förran den blir 10-15cm. Du kan tillföra mycket svag TG växupp. Jag brukar vispa lite med färgvisp i en hink. En 5% vad dom rekommenderar. Annars bränner man fröna. Kör det varanan vecka. Tills den blir klippbar.
Sen bara vattna,vattna.......
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Vattnar 2ggr dagligen så jorden håller sig fuktig.
Tänkte ge gräset biologisk näring i form av ved aska som borde vara rena godiset för gräset om jag inte är helt fel ute.
Täcka över det med genomskinlig plast hade kanske inte varit fel om det inte rört sig om så mycket ytor som det gör.
Tänkte ge gräset biologisk näring i form av ved aska som borde vara rena godiset för gräset om jag inte är helt fel ute.
Täcka över det med genomskinlig plast hade kanske inte varit fel om det inte rört sig om så mycket ytor som det gör.
Nu börjar jag undra. Vad menar du med stora ytor???Göran.W skrev:
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Det är ungefär 400kvm som är itu kört i varierande grad.
400kvm är väl igentligen inte en jätte yta men för mig är det för det skapar jätte problem för mig iom jag har barn.
Som det ser ut nu kommer man inte in bakom huset utan att gå runt det och det är inte det lättaste med cyklar.
Skadorna är på "fel" ställe om man så säger.
Grabbens fotbolls plan består i dag av gegga vilket är föga popolärt.
Runt gungorna ser det inte mycket roligare ut.
Sen ska vi inte tala om all lera dom drar in heller.
Men allt är inte elände för jag kommer få en stor fin damm när allt är klart och barnen får en ordenlig pulka backe i ena hörnan av tomten där vi la 20 kubik lera i form av en backe.
För att ta lärdom av detta så kör aldrig in en 13 tons grävare på våren i en trädgård med våt ler jord.
400kvm är väl igentligen inte en jätte yta men för mig är det för det skapar jätte problem för mig iom jag har barn.
Som det ser ut nu kommer man inte in bakom huset utan att gå runt det och det är inte det lättaste med cyklar.
Skadorna är på "fel" ställe om man så säger.
Grabbens fotbolls plan består i dag av gegga vilket är föga popolärt.
Runt gungorna ser det inte mycket roligare ut.
Sen ska vi inte tala om all lera dom drar in heller.
Men allt är inte elände för jag kommer få en stor fin damm när allt är klart och barnen får en ordenlig pulka backe i ena hörnan av tomten där vi la 20 kubik lera i form av en backe.
För att ta lärdom av detta så kör aldrig in en 13 tons grävare på våren i en trädgård med våt ler jord.
Klicka här för att svara