21 621 läst ·
81 svar
22k läst
81 svar
Så billiga är Gekås i Ullared på verktyg, inredning och prylar till huset
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Så billiga är Gekås i Ullared på verktyg, inredning och prylar till huset
Nja, Ullared är redan välkäntRolle85 skrev:
Men varför tog ni inte med tvingar (som låg i lådan bredvid, såg det ut på bild), en ny fogsvans vore inte fel.
Men för man ens ska åka dit, bör vara av fler orsaker (köpa verktyg bara tjänar man inte mycket på, speciellt om man bor längre bort). Samt alltid kolla med prisjakt vad som är billigast
Men deras utbud ändras inte mycket, speciellt fritidsavdelningen och deras media avdelning. Mest kläder som roteras efter säsong.
Jag som kille, har hittat utbud av champion varje gång jag varit där dom senaste 5 åren (varit där 3/4 gånger ca). sist i höstas så hade dom gjort egen avdelning i ett hörn. Synd när jag var där hade dom inte mjukisbyxor av något modernare/snyggare modell (utan endast gråa byxor).
Har handlat på Gekås i 53 år, från det att han startade i källaren till stationshuset. Mycket har hänt under åren. Men det gäller att kolla priserna noga. Vi besöker affären 4 gånger per år mycket är fortfarande billigt. Köpte just mjukisbyxor senast vi var där, Champion, fanns både grå och blå. Dock så börjar det bli för stort.
Medlem
· Stockholms län
· 61 inlägg
Claes Ohlson?
Gött att hörapeternicklas skrev:Har handlat på Gekås i 53 år, från det att han startade i källaren till stationshuset. Mycket har hänt under åren. Men det gäller att kolla priserna noga. Vi besöker affären 4 gånger per år mycket är fortfarande billigt. Köpte just mjukisbyxor senast vi var där, Champion, fanns både grå och blå. Dock så börjar det bli för stort.
Vet när jag köpte champion där första gången, satt original prislapparna kvar (glömt riva bort dessa, doldes av nya prislappar).
Men håller med att det blivit för stort, gissar starkt att han inte får tag i kläder på samma vis som för 10/20år sen. Helt enkelt inte bara andra sorteringen (dom verkar även importera kläder billigt direkt från klädföretag).
Är för ung för att ha sett början, var det hans egen källare det starta i ?
Har besökt butiken sedan 70-talet och en fördel idag är att det känns som om kvalitén inte är riktigt lika svajig längre. För kunde man hitta kläder med felaktiga sömmar, och foder som inte hade samma storlek som ytterplagget. Senaste gången hittade jag inget värre än felaktig storlek i barnkläder (kan iofs vara illa nog om man tänkt sig en vinteroverall i storlek 140 som visar sig vara 128 när man väl köpt den)
När du ändå nämner storlek, så behöver man alltid välja större storlek än normalt.gunric skrev:Har besökt butiken sedan 70-talet och en fördel idag är att det känns som om kvalitén inte är riktigt lika svajig längre. För kunde man hitta kläder med felaktiga sömmar, och foder som inte hade samma storlek som ytterplagget. Senaste gången hittade jag inget värre än felaktig storlek i barnkläder (kan iofs vara illa nog om man tänkt sig en vinteroverall i storlek 140 som visar sig vara 128 när man väl köpt den)
Det kvittar om det är märkesplagg eller Ullareds märkeslösa.
Medlem
· Stockholms
· 170 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 277 inlägg
Hej
Vi råkade passera där i sommar, tycker det mest är skojeri! Helt sjukt att folk åker land och rike för att handla för 20-30' på detta Rusta! Såg då inget direkt som var jättebilligt..bara trängsel.
Vi råkade passera där i sommar, tycker det mest är skojeri! Helt sjukt att folk åker land och rike för att handla för 20-30' på detta Rusta! Såg då inget direkt som var jättebilligt..bara trängsel.
Åker du ditt ensam har du svårt att hålla koll på varorna när du betalar.Lång band,och medan du är upptagen med att betala kan saker försvinna från bandets ände. Folk har bara tagit med sig saker . Upptäckte bara hemma när jag såg att det fattades varor när jag jämförde med kvittot.
Vet du vad du ska ha så kan du göra stora besparingar. Men det gäller att kolla priser med sina hembutiker. Inköpslista är ett måste, går inte att bara springa runder och tro att man finner något.Husqvarna220Ac skrev:
Medlem
· Östergötland
· 609 inlägg
Jag hade byggföretag i 25 år och har handlat enormt mycket förnödenheter på Ge-Kås och tjänat jättemycket på det.
Mest pengar tjänade man på arbetshandskar (de billigaste 2,95 st), penslar, slippapper.
Mest pengar tjänade man på arbetshandskar (de billigaste 2,95 st), penslar, slippapper.