Nej, men har nu kört ganska mycket med Ryobi´s 18 volts cirkelsåg, sticksåg, skruvdragare med slagfunktion samt fogspruta och måste säja att det är enligt mej förvånandsväärt gedigna och pålitliga maskiner.Ser priset bra ut och maskinen verkar uppfylla dina krav så slå till!
:D Sen är det ju som de äldre och visare här på forumet brukar påpeka:
"Man får vad man betalar för", det stämmer nog ganska bra... :p
 
Som vanligt, finns där inget motorskydd bör man montera ett sådant illa kvickt. De här kolborstmotorerna brinner rätt lätt vid överlast.

/Kent
 
snickarboden skrev:
Som vanligt, finns där inget motorskydd bör man montera ett sådant illa kvickt. De här kolborstmotorerna brinner rätt lätt vid överlast.

/Kent
Har andra kändare märken tex Dewalt, bosch mm skydd/induktionsmotorer?
Den är ju inte jättebillig ca4800:- så jag tänkte att den var bättre än dom billigare sågarna?

/dalken
 
Hej dalken,

Blev det någon ETS-1825 såg för dig? Funderar själv på den sågen, nyfiken om du har några erfarenheter?

/Daniel
 
nej det blev ingen ETS-1825 snubblade över en Bosch PTS 10 på Bauhaus för halva priset. Den var lagad men med full garanti. Har inte hunnit priva den än men hoppas den duger åt mej.

/dalken
 
Jag köpte en Ryobi ETS-1825 på K-Rauta igår för 3495:-
Och på den sitter det ett motorskydd monterat :)
 
Hej! Funderade också på att köpa antingen PTS 10 eller Ryobi ETS-1825 (som man har öpppnings kampanj på i Linköping för 2995:-) ) . Ryobin hur är anhållet på den ni som testat? Såg att det finns motorskydd på Ryobi sågen, någon som vet om PTS 10 har det? Båda ligger ungerfär i samma prisklass är de ungefär lika bra?
 
lkarlsson skrev:
Hej! Funderade också på att köpa antingen PTS 10 eller Ryobi ETS-1825 (som man har öpppnings kampanj på i Linköping för 2995:-) ) . Ryobin hur är anhållet på den ni som testat? Såg att det finns motorskydd på Ryobi sågen, någon som vet om PTS 10 har det? Båda ligger ungerfär i samma prisklass är de ungefär lika bra?
Anhållet är rejält och bra
 
Jag tror det har konstaterats tidigare att Ryobi sågen är identisk med AEG ts250, sånär som färgen. Sök på det i forumet så hittar du mer info om sågen.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.