hej igen,min brännare baxi millenium har börjat ryka o sota ner pannan ganska mkt invändigt,kollat skorstenen men där ryker det inte speciellt mkt,jag hade rörmokaren här förra veckan då han gjorde en finjustering på brännaren och det är efter detta den börjat ryka o sota ner i pannan,vad jag har förstått ska man öka fläkthastigheten för att få bort rykandet stämmer detta.innan finjusteringen var det vit/grå aska men nu efter är den grå/svart.

kulle
Jag tycker du ska ta upp det med rörkrökarn som har gjort en så dålig inställning.

Låter som han skulle låtit bli att pilla. Ring och reklamera jobbet.

Nja.. Låter som den gick magert innan justeringen och nu något fett. Mittemellan känns vettigt. Lite mer luft mao.

ja förut stod den på 230 när den går på max så jag har provat o ändrat till 232 så får vi se ifall det blir bättre,ringde rörmokaren o han sa att börja o höja den stegvis där,sen prata han på att det kan behövas en finjustering till men jag har inte lust att bet en gång till för nåt han inte gjorde bra från början.

sådär nu höjde jag fläkten lite så nu är det grå/vitt inne i pannan o ryker inte alls mkt

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.