1 368 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
RUTAVDRAG
Gäller bara själva fastigheten eller bostaden, fritidshuset , inte vid nybyggnation , nu har ni ingen byggnad på tomten så ingen rätt till rotavdrag.Mikaela M skrev:
Fast nu har inte tomten någon byggnad eller bostad på tomten, det är ett krav för att få använda rut eller rot.S saltet skrev:
Men finns alltid vägar förbi, dom kan ansöka via deras bostadsrätt, sedan det som står på fakturan är det som gäller hos skatteverket, om dom skrivit städning på fakturan och den hänvisar till bostaden så går den igenom, men då följer man inte riktigt lagen.
Klicka här för att svara