Är det möjligt på något sätt att använda RUT avdrag på en tomt? Vi planerar alltså att ta ner träd men det finns ännu ingen fastighet på tomten. Vi själva bor för tillfället i en bostadsrätt i form av lägenhet.
 
T
Mikaela M Mikaela M skrev:
Är det möjligt på något sätt att använda RUT avdrag på en tomt? Vi planerar alltså att ta ner träd men det finns ännu ingen fastighet på tomten. Vi själva bor för tillfället i en bostadsrätt i form av lägenhet.
Gäller bara själva fastigheten eller bostaden, fritidshuset , inte vid nybyggnation , nu har ni ingen byggnad på tomten så ingen rätt till rotavdrag.
 
  • Gilla
Mikaela M
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Gäller bara själva fastigheten eller bostaden, fritidshuset , inte vid nybyggnation , nu har ni ingen byggnad på tomten så ingen rätt till rotavdrag.
Är det så att när man väl flyttat in så får man rätt till rutavdrag?
 
När det är RUT borde det inte vara några problem.
Trädfällning är RUT
 
T
S saltet skrev:
När det är RUT borde det inte vara några problem.
Trädfällning är RUT
Fast nu har inte tomten någon byggnad eller bostad på tomten, det är ett krav för att få använda rut eller rot.

Men finns alltid vägar förbi, dom kan ansöka via deras bostadsrätt, sedan det som står på fakturan är det som gäller hos skatteverket, om dom skrivit städning på fakturan och den hänvisar till bostaden så går den igenom, men då följer man inte riktigt lagen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.