Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag köpte en ny diskmaskin som är helintegrerad. Luckan fäster man med skruvar på varje sida av diskmaskinen. När jag monterat luckan så visar det sig att den inte passar till Ikeas ”nya” kök utan luckan är för stor. Jag ska då montera av luckan igen och inser att den skruven som sitter på ena sidan inte längre går att få ut då spåren är helt rundade.
1. Är det inte jävligt dålig kvalite på den skruven?
2. Hur f*n får jag ut skruven? Jag har köpt diverse verktyg som ska klara ALLA rundade skruvar, ingen av dessa har fungerat. Jag har provat med silvertejp och gummiband för att fylla ut skruvskallen men det hjälper inte det heller. Jag vet inte vad jag ska göra, jag får inte ut skruven...
Tillägg: skruven sitter ca 1 cm innanför plåten med hålet i, så jag kommer inte åt att greppa med tång.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Jag hade börjat med ett spårskruvmejsel-bits som är lite större än det trasiga torxspåret, och försiktigt slagit i det i skruven, har du en slagskruvmejsel är det såklart förstahandsvalet ..
Luckan är inte för stor, du behöver montera en glidsats. Luckan ska åka uppåt när man öppnar maskinen.Johan Van Kuyl skrev:
[bild] Hej!
jag köpte en ny diskmaskin som är helintegrerad. Luckan fäster man med skruvar på varje sida av diskmaskinen. När jag monterat luckan så visar det sig att den inte passar till Ikeas ”nya” kök utan luckan är för stor. Jag ska då montera av luckan igen och inser att den skruven som sitter på ena sidan inte längre går att få ut då spåren är helt rundade.
2. Hur f*n får jag ut skruven? Jag har köpt diverse verktyg som ska klara ALLA rundade skruvar, ingen av dessa har fungerat. Jag har provat med silvertejp och gummiband för att fylla ut skruvskallen men det hjälper inte det heller. Jag vet inte vad jag ska göra, jag får inte ut skruven...
Vissa maskiner har denna funktion inbyggd annars krävs en tillsats.
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Ett tips som är allmänt känt är att doppa skruvmejselns spets i ventilslippasta. Men jag vet inte hur stor skillnad det gör i praktiken.
Tycker det ser ut som om du använt ett torx bits i en xzn skruv... Med rätt bits får du nog loss den.Johan Van Kuyl skrev:
[bild] Hej!