Var nånstans får jag rag på sånadär runda innerdörrhandtag som dom har i amrekanskafilmer?

ja nått sånt är det jag letar efter

Och varför vill man ha sådana frågar en som har erfarenhet av sådana efter några års utlandsboende...? Bara nyfiken alltså. Kan inte komma på något positivt med dem annat än att de är annorlunda. Upplys mig!

Ellax skrev:
Och varför vill man ha sådana frågar en som har erfarenhet av sådana efter några års utlandsboende...? Bara nyfiken alltså. Kan inte komma på något positivt med dem annat än att de är annorlunda. Upplys mig!

just det att dom är anorlunda, inget mer.

fins det inga andra tips om var jag kan köpa runda handtag?

Det är kanske kul att ha handtag som liknar Kalle Ankas, men har du använt dem? Jag tycker att de ofta är mycket jobbiga att vrida om!

Jag har inte andvänt dessa hand tag.
men vi hade nått liknande i en båt, men dom var inte kopplade till vanliga låskistor

Byggfabriken i Malmö har också runda eller ovala dörrhandtag.

http://www.byggfabriken.com/

De har mycket snygga saker. Vi köpte dörrhandtag sekelskiftesmodellen.

/EB

CarMan skrev:
Var nånstans får jag rag på sånadär runda innerdörrhandtag som dom har i amrekanskafilmer?
Assa har ett som heter 167

Ellax skrev:

Jag skulle kunna tänka mig att det är svårare för hundar och katter att öppna dom.

CarMan skrev:
Var i Brasilien ett tag nu i vintras o där är det nästan bara sådana handtag...oki i början men efter ett tag blir man så trött på dom så man skjuter igen dörren istället...o om man e blöt om händer så är det kört...dörren går inte upp!   ::)

Men om du tycker dom är snygga...go for it!

Det finns sådana handtag, både med vridning och som draghandtag. Kolla hos närmsta låssmed eller järnhandel.

På firman hade vi för en del år sedan sådana handtag i plast. Röda, oranga, blåa, gröna, svarta mm.
Det vore nåt va!!!!! ;)

Ellax skrev:
De är bra att använda på dörrar som barn inte skall öppna, t.ex. till garage, pannrum, dörrar till branta källartrappor osv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.