Är det någon som har kännedom om man kan ta en rumsgivare Bosch ehp till bergvärmepumpen ivt greenline c4 med styrning rego 600 och styra värmen inomhus. Jag är ny inom detta och jag har fruktansvärt varmt inne okej huset är välisolerat välskött men de som bott här tidigare var inga hejare på teknik och haft dyra räkningar då allt varit inställt på fabriksinställningar.
Jag vet att ivt och Bosch är väldigt lika men för att något svar av någon för ivt vill inte tala om vad för givare jag ska använda av deras fabrikat ens. Vore ytterst tacksam för svar då jag ska montera in en tillskottsvärme i form av myseldning senare.

Vad jag kan se från IVTs hemsida så är det givare med PT1000 givarelement som används, vet du något mer om den rumsgivaren som du vill kunna använda?

Ja, står det något på din givare? Har du fruktansvärt varmt, så har du för hög värmekurva inställd

Tack 4nders då återstår frågan passar den boschen att montera skall försöka ta reda på vad det står på rumsgivaren vad den har för givarelelement. Hoppas att det kommer fungera. Lite skoj att kunna halvera kostnaden ibland i jakten på ett harmoniskt klimat inomhus. Lordi vilken info är du ute efter så kan jag återkomma med den. Jag var ner o stängde av igår för pannan startade för att det var +10 ute men det var +24 inne. Att föregåenden ägare hade dålig värmeekonomi kan jag förstå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.