Nu var det dags att klippa häcken igen och som vanligt är den lite för hög och flytt av stege lite för bökigt så jag började fundera på alternativ. Åtminstone på utsidan står man på asfalt hela vägen så där skulle en lagom hög rullställning förmodligen underlätta. Är det någon som använder byggnadsställning för att klippa sin häck och kan uttala sig om hur praktiskt det är?

• Gilla
Thydan
  • Laddar…
Använder det varje år och det är praktiskt. Dock är min häck ca 2 m hög och kanske 1,5 m djup. Rullar på gräs. Har en ZipUp för det så den är bred. Har även provat med min inomhusställning men den har lite mindre hjul och då vill grenar fastna lättare.

Jag är (förstås) sugen på att skaffa ett flexibelt system som räcker alla mina ställningsbehov. Monzons ramställningar har hjul som tillbehör så det går besvisligen att bygga den som rullställning, men det verkar inte finns några stödben och den är ganska smal.

Har ranglig blir sådana ställningar? Det är ju uppenbart tänkt att man ska förankra den i byggnaden när man ska bygga på höjden men om tänkt användning är som ett stadigare alternativ till stege? Någon som byggt rullställning av vanlig ramställning (alt modulställning)?

Stödbenen till zip up ställningar passar på både ram och modulställningar.
Modulställningar i stål är däremot tungt och köra omkring med

hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Stödbenen till zip up ställningar passar på både ram och modulställningar.
Modulställningar i stål är däremot tungt och köra omkring med
Intressant. Är det så pass standardiserade storlekar att zip-ups ben går att montera på en alu-ram från monzon?

Japp, 48mm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.