Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Idag blev det provkörning av sållet.
Växtlighet på stranden fick ta ett varv eller två genom.
Resulterande sand:
gräs och bös:
Våt sand fastnar lite för mycket när man kör med fina nätet och grova känns för grovt för sand. Dessutom dräller maskinen rätt mycket så i fortsättningen blir det nog till att köra på fiberduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växtlighet på stranden fick ta ett varv eller två genom.
Resulterande sand:
Logga in
Skapa konto
gräs och bös:
Logga in
Skapa konto
Våt sand fastnar lite för mycket när man kör med fina nätet och grova känns för grovt för sand. Dessutom dräller maskinen rätt mycket så i fortsättningen blir det nog till att köra på fiberduk.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Värt att tänka på är att rs 350 tycks vara hopfällbar medan den här rs 400 alltså inte är det.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Kompost var någon intresserad av också. Jag monterade bort det finmaskiga nätet. Kunde varit lite mindre pyssel. Jag tror att det är 16 skruvar.
Som synes kommer det ut för mycket kompost i andra änden och först nu när jag bröt för lunch inser jag att jag nog borde laborerat mer med lutningen. Den är inte justerbar så man får palla under saker.
Logga in
Skapa konto
Som synes kommer det ut för mycket kompost i andra änden och först nu när jag bröt för lunch inser jag att jag nog borde laborerat mer med lutningen. Den är inte justerbar så man får palla under saker.
Produkter som diskuteras: "Kompost"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
I avvägningen mellan effektivitet, lutning och motverka bakras, har jag märkt att det bästa blir att köra två gånger när det inte blir rent första gången. Då blir det ofta helt utsållat. Står just ju och kör en stör hög stenblandad jord och låter det grova passera två gånger. Två cementbyttor i plast så blir det lätt att växla.
Hade sållet varit dubbelt så långt hade en omgång räckt.
Hade sållet varit dubbelt så långt hade en omgång räckt.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden