5 728 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Rulla ut - hur dyrt?
Sida 1 av 2
Har konstaterat att priset på färdigt gräs kostar olika beoende på vart i landet man bor...
Där vi bor (Östergötland) finns det ett ställe som tar 20:-/kvm om man beställer mer än 160kvm...
Sedan tillkommer frakt, matjord (underarbetet) mm...
Där vi bor (Östergötland) finns det ett ställe som tar 20:-/kvm om man beställer mer än 160kvm...
Sedan tillkommer frakt, matjord (underarbetet) mm...
Här i Stockholm varierar priserna mellan 21-27.- /kvm beroende på om man vill ha det hemkört eller ej! Rullarna ligger på 0,4 x 2,5 m = 1 kvm. Gräscenter i E-tuna en av de större odlarna i Mälardalen tar 21.- /kvm om man vill ha 200 kvm och om man hämtar själv. Dom har lokal kontor i Stockholm. Jag tror att det beror på var man bor och om det finns andra konkurrerande företag i trakten. Gå gärna in på deras hemsida där det finns väldigt bra tips hur man lyckas. www.grascenter.se
Hälsar Lilla Qu
Hälsar Lilla Qu
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Vi pröjsar 20/kvm samt 20 kr för jobbet på 400 kvm. Det är en del pyssel om det skall bli bra. Bl a måste man raka bort översta lagret jord med ogräs.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Har involverat den lokala greenkeepern i vårt gräsmatte projekt..
Fick pris på 20 kr/kvm inkl moms och frakt från Vedum till Borås..
Ska iofs ha 600 kvm gräs,så det blir en del att rulla..
Problemet är att vi har fyllt upp tomten med sprängsten så det har försvunnit en hel del sand och jord under våren,det regnar ju som bekant en del i Borås..
Så det är bara att fylla på mera och hoppas på ett bra underlag till våren -05...
Fick pris på 20 kr/kvm inkl moms och frakt från Vedum till Borås..
Ska iofs ha 600 kvm gräs,så det blir en del att rulla..
Problemet är att vi har fyllt upp tomten med sprängsten så det har försvunnit en hel del sand och jord under våren,det regnar ju som bekant en del i Borås..
Så det är bara att fylla på mera och hoppas på ett bra underlag till våren -05...
Vi rullade 420m2 i förrgår i Uppsalatrakten.
20kr m2 för gräset + frakt 0 strax under 10 000kr.
Arbetet tog, för tre vuxna amatörer, 8 h. leverantören säger rulla inom 24, men jag är glad att vi inte slöade då de på slutet var betydligt sämre skick. Och då var det inte som och varmt!!
Vi blev också rekomenderade att plocka ner gräset från pallarna så att inte trycket på rullarna blir lika högt. Ju högre tryck destu mer värme alstrar dom sönderbrända rötter.
tro mig, vår grannes relativt nyrullade matta ser ut som ett shackbräde....grön/dödgul matta.
Så plocka ner rullarna i mindre staplar.
Samla vännerna och rulla så fort ni kan.
Ps vår gräsmatta ser så här på tvådagars dagen alldeles förträfflig ut!!
/aja
20kr m2 för gräset + frakt 0 strax under 10 000kr.
Arbetet tog, för tre vuxna amatörer, 8 h. leverantören säger rulla inom 24, men jag är glad att vi inte slöade då de på slutet var betydligt sämre skick. Och då var det inte som och varmt!!
Vi blev också rekomenderade att plocka ner gräset från pallarna så att inte trycket på rullarna blir lika högt. Ju högre tryck destu mer värme alstrar dom sönderbrända rötter.
tro mig, vår grannes relativt nyrullade matta ser ut som ett shackbräde....grön/dödgul matta.
Så plocka ner rullarna i mindre staplar.
Samla vännerna och rulla så fort ni kan.
Ps vår gräsmatta ser så här på tvådagars dagen alldeles förträfflig ut!!
/aja