P
Är det stor skillnad på olika smörjmunstycken, dvs finns det nga med extra bra tätning etc? Jag har ett sådant extremt (NLGI 00 el 000) löst rött fett till linjärstyrningarna på kantlistmaskinen, och det är fan helt menlöst att ens försöka med den spruta jag har med det munstycket. Jag får inte in ett smack, det bara päser ut bredvid. I en kantlistmaskin vill man verkligen inte ha en massa kladd där det inte ska vara, man blir ju fan vansinnig:crysmile:

Det görs reklam på Facebook och nått munstycke som ska vara idiotsäkert.
Tyvärr inget jag hittar just nu.

Har du testat med det gamla beprövade tricket? En bit lakan över fettnippeln och sen trycker du fast munstycket. Punkterar lakanet alltså.

• Gilla
1
  • Laddar…
C
Köpte ett sådan här MATO munstycke, Framför allt för att komma åt och smörja där nippeln bara nås via ett hål, men jag tycker inte det håller måttet. Så det rekommenderas iallafall inte.
305229.png

• Gilla
1
  • Laddar…
P
S Stefan1972 skrev:
Har du testat med det gamla beprövade tricket? En bit lakan över fettnippeln och sen trycker du fast munstycket. Punkterar lakanet alltså.
Nej, det kände jag inte till faktiskt. De flesta smörjnipplarna sitter sjukt illa till på maskinen dessutom, så svårt att komma åt. Nga sitter dock bättre till, ska testa det!

Tokslut Tokslut skrev:
Jag har denna, liite större än standard men smidig i övrigt

[länk]

[media]
[bild]
Den har jag köpt hem till operatörerna på jobbet som haft problem med att få bra grepp på fettnipplarna med fettsprutan.
Har fungerat mycket bra.

Nu har vi iof inte flytfett 000 i fettsprutorna utan chuckfett men flytfett har vi i flera maskiner med centralsmörjning.

• Gilla
1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.