Mina fälgar är rätt rostiga, bifogar en bild på hur dom ser ut. Är detta normalt för en bil som är 10 år? Bör jag göra något åt detta, hur i så fall?

Tack på förhand! :)

• Rostig bilfälg med smuts och mögel på ytan, däck med text synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Helt normalt för en så gammal bil med plåtfälg

Om du tycker det blir för dyrbart att köpa ny bil kan du ju överväga nya däck och fälgar till den befintliga när du slitit ut dina nuvarande däck.

• Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
På insida. Gör ingenting.

• Gilla
Älvsbyn28624
  • Laddar…
RoTe
Fattigt att köra plåtisar 😉

RoTe RoTe skrev:
Men ekonomiskt! :)

• Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Får du tycka, men inte hjälper det TS eller svarar på frågan "Vad göra?"

• Arg
RoTe
  • Laddar…
RoTe
Är dom sådär rostiga är risken stor att det börjar krypa in på ytan där däcket ska täta mot fälgen och då är det bara att köpa nya. Tills dess kan du väl åka på dom om du vill. Att göra något åt det? Absolut inte.

Ä Älvsbyn28624 skrev:
Bör jag göra något åt detta,
Om du vill. Men det behövs inte. Dock har rost en tendens att sprida sig.
Ä Älvsbyn28624 skrev:
hur i så fall?
Borsta bort lös rost och måla över med lämplig färg. T.ex. hammarlack eller liknande.

RoTe RoTe skrev:
Är dom sådär rostiga är risken stor att det börjar krypa in på ytan där däcket ska täta mot fälgen och då är det bara att köpa nya. Tills dess kan du väl åka på dom om du vill. Att göra något åt det? Absolut inte.
Ditt svar tillför inte så mycket nytt men är iaf bättre än inlägg #4

O O skrev:
Borsta bort lös rost och måla över med lämplig färg. T.ex. hammarlack eller liknande.
Brukar det fungera utan att balansera om hjulet?

RoTe
F fribygg skrev:
Ditt svar tillför inte så mycket nytt men är iaf bättre än inlägg #4
Jävlar va du ska gnälla på mig då, tips, använd anmälknappen!

RoTe
Plåtfälgar är så billiga så bara en dåre skulle åtgärda en fälg som ser ut sådär, just saying. När däcken är slut så beställ kompletta hjul från internet.

RoTe RoTe skrev:
Jävlar va du ska gnälla på mig då, tips, använd anmälknappen!
Har du inga mer tips till TS eller svar på min undran om det brukar gå bra att måla om plåtfälgar utan att balansera om dem?

Ä Älvsbyn28624 skrev:
Mina fälgar är rätt rostiga, bifogar en bild på hur dom ser ut. Är detta normalt för en bil som är 10 år? Bör jag göra något åt detta, hur i så fall?

Tack på förhand! :)
Köp nya inte värt blästring och lacka dom.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Gå in på blocket och köp begagnade däck på aluminiumfälg. Riktigt prisvärt. Jag köpte begagnade däck och aluminiumfälgar med mönster för fyra-fem vintrar för 4500kr och sålde de gamla däcken med mönster för max en vinter för 1000kr (jag ville inte köra mer på dem i alla fall). Så 3500kr för fyra-fem vintrar till en stor SUV.

Sällan värt att reparera och underhålla saker (förutom huset) nuförtiden. Folk slumpar bort grejer som är begagnade.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.