Hej!

Jag är på jakt efter en rostfri bänkskiva med 2 hoar, 1 hål för blandare och 1 hål för häll. Jag har ringt/mailat (hänvisad att maila) till Landskrona Rostfria samt Laga Rostfritt men ej fått svar än. Jag är bara lite nyfiken på vad en rostfri bänk enligt ovan som är 700x3600x30mm kan tänkas kosta i runda slängar.
Är det billigare att beställa det från utlandet? Någon som har tips på butiker?

mvh,
Fredrik

Vi behövde ha en (fr. vä t hö), 120 + 80 m två hoar + 60cm. IFÖ skulle ha 17000 och Stala 6000. Det blev en Stala.

Skulle gissa på att din offert från landskrona landar på ca 20000 inkl frakt.
Jämförde med min 305x62 med en stor ho, 5cm uppvik i bakkant + hål för blandare.

Paul-Staffanstorp
Landskrona gör riktigt bra jobb... vilket kanske har viss betydelse... ;)

Paul-Staffanstorp skrev:
Landskrona gör riktigt bra jobb... vilket kanske har viss betydelse... ;)
Instämmer, det är kanon kvalitet, säljer jag huset tar jag med mig den.

Tack för alla tipsen.

Jag har fått svar från både Landskrona och Laga nu. Priserna skiljer sig rätt markant. Gör även kvalitéten det?

Många av föreslagna företag ovan verkar inte erbjuda bänkar över 3 meter.

/Fredrik

Har du kollat med Neonela? Även om jag inte handlade av henne fick jag måga värdefulla tips när jag gick igenom de olika offerterna.
Det skiljer på detaljer därav priserna.
En längre bänk än 360 svetsar de ihop så dina mått lär alla kunna göra hyfsat enkelt.

Paul-Staffanstorp
fredde_o skrev:
Tack för alla tipsen.

Jag har fått svar från både Landskrona och Laga nu. Priserna skiljer sig rätt markant. Gör även kvalitéten det?

Många av föreslagna företag ovan verkar inte erbjuda bänkar över 3 meter.

/Fredrik
Laga har jag inga erfarenheter av men som alltid är det väl skillnad i kvalitén om priset skiljer sig åt...

Det finns ju liksom olika typer av RF vilket du kanske bör kolla med dem vilket de använder... ;)

Ifö har över tre meter, verkade hamna på ca 16000 med dina preferenser, sen vet jag noll om kvaliten på Ifös grejjor jämfört med Landskrona etc. vad hamnade priserna på förresten, du skrev bara att det var markant skillnad.

Jag efterfrågade en diskbänk 3600x700x30 med två disklådor, ca 400x400, uttag för häll och hål för blandare. rak bockad kant fram och kakelkant bak som är uppvikt 50 mm.
Laga gav mig två offerter:

• 16000 för standardlådor (Reginox-80) exkl frakt
  • 21000 för en fyrkantigare låda (Modern 40) exkl frakt
Landskrona:

• 27000 med två lådor som heter modern supra 450 exkl frakt
Jag förstår att Landskronas lådor kanske är en dyrare sort och väntar på offert på en billigare låda.

Coss -> Det fanns prisexempel på deras hemsida och det hamnar runt 18.500 inkl frakt
MMR -> Jag hamnade på 30000 när jag gjorde bänken på IFÖ's hemsida

/Fredrik

Det är inte aktuellt med renovering förens tidigast i vår. Nu försöker jag bara skapa mig en bild av vad det kostar så jag kan gör mig en budget. :)

Jag missade nog ett par av dina parametrar, bla uppviket och uttaget för häll, dock ändå dyrt tycker jag med tanke på Landskronas pris (och därtill vad jag förstått goda renommé)

Tanke ang tjocklek.
Vi har en 6 cm tjock diskbänk, den har 6 cm uppvik i bakkant. Det var efter tips från Prus och det vart kanonbra. just att man får tjockleken och uppviket lika höga.

Sedan var det bra att vi gick upp till 6 cm då vi har 1 cm nedbockning i framkant. Hällen kräver 49 mm och ngn cm under för att luften ska få cirkulera.
Använder översta lådan till kryddor och har satt in värmeskyddsplatta ovanför så det vart lite tight om utrymmet.
/Sture

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.