3 759 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Rostfri diskbänk i Stockholm?
Hej!
Jag skall ha en rätt stor rostfri bänkskiva med inbyggd ho, hål för häll etc. Landskrona Rostfritt och Laga Rostfritt verkar vara bra leverantörer men jag undrar om någon känner till ett bra ställe i Stockholm för detta?
I och med att bänken blir runt 5 meter + en vinkel på nästan 2 meter så har jag ingen större lust att mäta upp det själv.
Jag har fått offert på 25.000 + moms för själva skivan och 6.000 + moms för frakt och emballage. FInns det någon med liknande priser i Stockholm?
MVH
Carl
Jag skall ha en rätt stor rostfri bänkskiva med inbyggd ho, hål för häll etc. Landskrona Rostfritt och Laga Rostfritt verkar vara bra leverantörer men jag undrar om någon känner till ett bra ställe i Stockholm för detta?
I och med att bänken blir runt 5 meter + en vinkel på nästan 2 meter så har jag ingen större lust att mäta upp det själv.
Jag har fått offert på 25.000 + moms för själva skivan och 6.000 + moms för frakt och emballage. FInns det någon med liknande priser i Stockholm?
MVH
Carl
Hej jag fick min bänk från laga rostfritt förra veckan. Jag kan rekomendera dem! Bänken var välgjord och den passade perfekt (Lite för perfekt eftesom det medförde att jag skrapade bort lite tapet..) Min bänk är 4.6 lång plus en 90° och 2 st 45° vinklar (hällen i hörnet) . Jag hade mätt alla vinklar mm väldigt noga, men jag måste erkänna att jag var rätt nervös när vi skulla bära in den. Jag fick anlita alla grannar mm eftersom den väger ca 200 kg.
Jag har en uppvikt bakkant som jag ska ställa en glasskiva på som stänkskydd. Glasskivan sak jag silikona fast i diskbänken. Med tanke på att glasskivan är 6 mm så finns det ju lite marginal att spela på dessutom går det att göra en extra bred silikonfog i värsta fall. Jag hade ingen marginal när jag beställde bänken utan hade tänkt att "uppviket" i bakkant skull flexa lite. Som tur är så passade bänken exakt eftersom uppviket är stumt.
Klicka här för att svara