Hej,

Någon som har några aktuella erfarenheter av att anlita Rörvikshus? Positivt som negativt, allt är av intresse, speciellt om ngn av er byggt "Magnus" eller "Albrekt".

Mvh

Magnus

Hej,

Vi bygger ett egenritad hus med Rörvikshus. Vi är otroligt nöjda än så länge (huset stomreses nästa måndag). VI kan bara rekommendera dem och deras säljare här i Blekinge (du är därifrån va) är super. Väldigt hjälpsam och trevlig. Vi har även kollat på ett antal hus som byggts av dem i trakten, och allt är väldigt fint och håller hög klass. Våra blivande grannar har precis flyttat in i sitt Rörvikshus och de är nu när deras bygge är helt klart jättenöjda.
Iallafall har jag såhär långt bara positiva egna erfarenheter.

Hälsning Jenny

Hej.
Gå tillbaka någon eller några sidor i detta forum så har jag tidigare berättat hur vår erfarenhet är av Rörvikshus.
Sedan får ni tro ni tro vad ni vill. Det är ju era pengar som ni slänger ut till ett oseriöst företag. Om de bygger ett bra hus till 10 så är det säkert 2 som går åt skogen. Kanska fler. Så chansa ni! Bygg ett Rörvikshus och hoppas att ni drar vinstlotten.
Jag kan inte ens rekommendera min värsta fiende att bygga ett Rörvikshus.

Hälsningar

Har inte läst dina inlägg, men ska göra det. Eftersom Rörvikshus har olika underentrepenörer beroende på vart i landet man bygger så kan det ju vara så att entrepenören inte är seriös, eller bygger skitbyggen.
I Blekinge använder de sig av välrenomade hantverkare vad gäller snickare, plattsättare m.m.
Men jag ska läsa om ert bygge och tycker synd om er oavsett vad som hänt. För är man inte nöjd (vilken anledning det än är) så är det INTE KUL.

Hälsning Jenny i Karlskrona

När vårt bygge började gå åt skogen, hjälpte inte Rörvikshus oss alls. Det var kalla handen direkt. Den som skulle bygga vårt hus hade enligt dem anlitats så många gånger och var den bästa de hade.....
Så än en gång. Lycka till!
Hälsningar

man kan tyvärr inte läsa vad du skrivit för de har tagit bort det pga regler om namn och sånt....
Jag har iallafall fullt förtoende för säljaren och hans del i allt är väldigt stor. Andra vi pratat med och som fått mindre problem har genast blivit hjälpta och felen åtgärdade.
Om inte annat så har jag väl träffat de 8 som har fått bra hus.

Jag hoppas verkligen att ert bygge går bra. Ingen ska behöva bli så illa behandlade som vi av Rörvikshus. Det är därför jag går ut och varnar för dem. Det är väl det som detta forum är till för. Så att inte andra ska gå i samma fälla.
Men, det är inte säljaren som ska bygga ert hus.
Mina tidigare inlägg ligger som svar under två andra som har haft frågor om Rörvikshus. Sök "rörvikshus" på sökfunktionen ovanför så kommer de fram.

Jag förstår att du varnar, hade själv gjort samma sak i samma situation! Detta forum är absolut till för sånt, men jag ger bara min syn på det hela så att frågeställaren får synpunkter från olika håll. Sedan är det hans/hennes beslut att ta.

I vårt fall är det faktiskt så att säljaren driver det byggföretag som kommer att snickra ihop huset och därför känns det bra. Han är en person jag känner till sen innan så jag vet att han inte kommer att lura oss.

Ska gå in och söka efter dina inlägg. Förresten, står det hur det slutade? Eller har det fått ett slut?

Hej, igen.
Se bara till att ha ordentliga och nogranna kontrakt skrivna mellan er och byggaren/säljaren. För om något går snett i bygget är det kanske ni som får betala extrakostnaderna.

Vår husbyggarhistoria är inte slut ännu. Vi har bott 16 månader i huset och det är inte slutbesiktigat ännu. Varje dag undrar vi vad som ska hända. Kanske en liten översvämning, kanske ett litet strömavbrott eller något liknande.
Så mardrömmen bara fortsätter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.