942 567 läst ·
6 380 svar
943k läst
6,4k svar
Rörspetsbrunn
Nej ingen spets, längre upp i tråden visar jag en bild på ett filter jag har gjort själv som jag sätter på pem slangen sen ner i röret med slangen bara!! Nej röret som ligger på marken ska vara längre upp, så för jag det fram och tillbaka samtidigt som jag spolar och då åker röret ner lätt. Fast jag har inte kompressorn igång hela tiden bara när allt skit ska upp typ eller nör jag kommer på ett hårt lager så det löser upp sig
Jag provade samma metod, med kompressorhandtaget instuckit i vattenslangen, för att få upp gruset som fastnat i mitt rör och det verkar väldigt effektivt. Fick upp en hel del grus och stenar på ca 2 cm. Vattnet som kommer upp är väldigt grått så det behöver nog spolas och blåsas en hel del mer.
Ja med muffen man skarvar ihop rören så har jag tagit en muff skärt fyra rejäLa taggar så den skär ner i jorden ,slangen har jag i rören . Så när jag vrider på rören så river muffen upp jorden och vattnet från slangen gör så allt skit åker upp och rören åker neråt
Det verkar ju smidigt men är skeptisk på att det går o få ner röret så enkelt på det sättet, men du bevisar ju på att det går!
Hur har du valt just den platsen du kör ner röret på?
Har du använt slagruta eller bara chansat på att där ska vara en vattenåder?
Hur har du valt just den platsen du kör ner röret på?
Har du använt slagruta eller bara chansat på att där ska vara en vattenåder?