P
useless useless skrev:
Det står att paketet har lämnat paketcentrum 20:04 den 9/6, men det framgår inte vart detta paketcentrum ligger? kan man klicka nånstans för att få fram mer info?
nej detta va den detaljerade infon, vet ej vad dom syftar på med paketcentrum vet jag ej..

Men denna bilden fanns också

• Skärmupptagning som visar GLS paketspårning med stegen Datenerfassung, Unterwegs, Ziel-Paketzentrum, In Zustellung, Zustellt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Den enda slutsatsen man kan dra är att paketet är på väg. Troligen från godsterminalen närmast avsändaren eftersom det borde komma en notering per terminal som passeras..

• Gilla
1
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Den enda slutsatsen man kan dra är att paketet är på väg. Troligen från godsterminalen närmast avsändaren eftersom det borde komma en notering per terminal som passeras..
Okej, aja såg en liten ljusglimt att helgen va räddad men sätter mig lugnt i båten igen tack

P
Shirack skrev:
Okej, aja såg en liten ljusglimt att helgen va räddad men sätter mig lugnt i båten igen tack
fått reda på efter samtal till db schenker att paketet varit i sverige i 3 dagar!

• Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Shirack skrev:
fått reda på efter samtal till db schenker att paketet varit i sverige i 3 dagar!
Bara att hämta omedelbums och sätta fart! Du är klar till kvällen :)

• Gilla
fizz
  • Laddar…
Shirack skrev:
ofan, ingen avisering alls, har inte ens fått mejl från någon transportör där man kan spåra paket så vet ej var jag ska börja om dom inte svarar
Det var inte förres jag mailade dem som jag fick veta att det var GLS samt fick trackingnummer.

• Gilla
1
  • Laddar…
Shirack skrev:
Hann inte läsa allt innan.. Precis så var det för mig oxå.. Bra att du fått rätt på vart de är. (y)

Maxwells demon TotalControl skrev:
@upa

Intressant tråd med hemma-mecka lerborr.

[länk]
Tackar! :D(y)
Ska läsa tråden så fort jag hinner!!!

P
Efter hundra samtal så visa de sig rören legat i malmö sedan 9/6 ingen visste varför, 30min efter sista samtal fick jag notis paketet skickats från malmö....

så lär inte få det förens måndag... lite synd... men ska någon mer beställa från fontario så glöm inte håll koll på frakten!

• Gilla
fidde_modo
  • Laddar…
Hej

Har följt denna tråd ett tag då jag också går i tankar att hämta upp vatten från marken.
Har inte bestämt mig än om jag skall gå på rörspets alternativet eller filterbrunn. Luta just nu åt rörspets då det är något billigare, verkar enklare att göra samt räcker troligen att driva 2-3 spridare. Kan någon råda mig i rätt riktning?
Bor i Vä / Öllsjö och har sannolikt stor möjlighet att få upp vatten i hyfsad mängd om det vill sig.

Tacksam för hjälp.

• Gilla
1
  • Laddar…
Börja kika på SGU karttyp grundvatten 1:1000000, sen genomsläpplighet. Sen kan du kika på närliggande brunnar om det finns sådana registrerade.

• Gilla
1
  • Laddar…
@Niclas J Jag bor också i nordvästra delen av Öllsjö och rörspets fungerar här, jag kan ta upp 40l/min med 2" rörspets på 11m djup. Just nu är det bara min pump som verkligen sjunger på sista versen. Jag vet att jag har lera på ca4m djup som är ca 0.5m tjock. Grundvattennivå på 2.2m

Tack för vägledning

Grundvatten 1:1 M lila område, över 125l/min
Finns en borrad brun i närheten, grundvatten på 7m, borrad till 15m och sedan ett par energibrunnar som är djupare.
Kollande på jordlagerföljder , en brunn 600m bort med nedan observation, bådar kanske inte så gott om jag nu gjort rätt.
Har dock två grannar med rörspets, pump ovan mark, dom vet inget om djup och markförhållande.

Tabell med observationer för en rörbrunn som visar jordlagrets djup och typ, som grus och sand, i olika nivåer.

M mortimer skrev:
@Niclas J Jag bor också i nordvästra delen av Öllsjö och rörspets fungerar här, jag kan ta upp 40l/min med 2" rörspets på 11m djup. Just nu är det bara min pump som verkligen sjunger på sista versen. Jag vet att jag har lera på ca4m djup som är ca 0.5m tjock. Grundvattennivå på 2.2m
Då kanske jag har liknande förhållande, borr i södra delen gränsen mot Vä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.