Håller på att renovera köket. Får diskbänken i morgon och blandaren först i nästa vecka. För att snickarna ska kunna gå vidare måste jag ha en rörmokare som hjälper mig svänga rören i köket lite innan jag gör hål i skåpet, helst i morgon när diskbänken kommit på plats. Kan jag sedan montera på kranen själv eller måste jag ringa efter rörmokare en gång till då?

Mvh
Marilyn
 
Om jag fattat rätt så ska du dra in rören i skåpet. Det bästa är väl att du ber rörisen dra in röret i skåpet och förbereda för blandaren under diskbänken. Be att han (för rörmokare är oftast en han) avslutar med avstängningskran (ballofix el liknande) så är det enkelt att sen koppla på vattnet till blandaren.

 
tack för bra svar!

Mvh
Marilyn :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.