Tja.
Ska byta duschblandare och har utanpåliggande rör och en OTROLIGT gammal blandare. Så, jag måste köpa blandarfäste och blandare för att det ska funka. Nu till problemet, Detta ska göras så billigt som möjligt då lägenheten ska säljas och värdet inte kommer stiga men det ändå ska se fräsht ut. Jag har ett presentkort på jula så blandaren = gratis och blandarfäste hitta jag på Chlas olsson för 299kr. Alltså väldigt billigt, men för att ekvationen ska gå ihop behöver rören på väggen breddas till 16 cc. Ska jag göra så? Blir det billigast eller har någon ett bättre tips som blir lika billig? Tackar för tips.

Vad har du för cc på rören idag? Finns ju 40cc blandare o fästen 40cc till 160 blandare.

40 cc har jag och jag vet att det finns, men hittar inte på blocket och att köpa nytt blir alldeles för dyrt i förhållande till ändamålet. Så därför min fråga om jag bara ska be rörisen att bredda befintliga rör för att passa och då komma undan med det billiga priset.

Jo det e väl klart att du kan be honom o bredda rören men blir det inte billigare o köpa en ny än o ta dit en rörkrökare? Kostar ju dryga 1000lappen o kanske finns ännu billigare på något annat ställe. O en rörkrökare brukar ju inte vara gratis även om du har presentkort o köper ett fäste för 300 så har jag svårt o se hur det blir billigare.

• Nysköpt duschblandare Mora Cera 1G CC40 visas i webbutik med pris och recensioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svaren. Då vet jag hur jag ska göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.