1 175 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
rörgenomföringar för Golvvärme
Tänkte installera en Push 12 för min golvvärme i badrummet. Det ska bli kakel/klinker i det. Eftersom man inte får göra några rörgenomföringar i golvet skulle jag behöva ett sätt att få genom radiatorrören och golvvärmerören genom väggen.
Eftersom Uponor Väggbockfixtur bara finns för PEX RiR 15/18mm/2,5mm undrar jag hur man gör en vägggenomföring med 12mm rör till golvvärmen på ett säkert sätt?
Sen undrar jag om något har monterat en Push 12 med termostaten uppåt och hur det funkade?
Eftersom Uponor Väggbockfixtur bara finns för PEX RiR 15/18mm/2,5mm undrar jag hur man gör en vägggenomföring med 12mm rör till golvvärmen på ett säkert sätt?
Sen undrar jag om något har monterat en Push 12 med termostaten uppåt och hur det funkade?
Nu är jag väldigt okunnig. Håller på att lära mig på det här forumet
Men visst måste du få dra rör igenom golvet, golvbrunnen är väll en sorts rör. och det känns som att golvvärmen kommer att ligga under tätskiktet. Huvudsaken du följer tillverkarens instruktioner så borde det inte vara något problem
Men som sagt jag kan vara helt ute å cykla.
Men visst måste du få dra rör igenom golvet, golvbrunnen är väll en sorts rör. och det känns som att golvvärmen kommer att ligga under tätskiktet. Huvudsaken du följer tillverkarens instruktioner så borde det inte vara något problem
Men som sagt jag kan vara helt ute å cykla.
Klicka här för att svara