Vi ska dra vattenrör i en tvättstuga och rören kommer ut vid innertaket.
Därifrån är det tänkt att dra rören 2 meter förbi en dörr och sedan ned på golvet.

Innertaket har en liten lutning, 10-15grader, frågan är vad som blir snyggast, följa innertakets lutning, och sedan bocka rören mindre än 90 grader så dom kommer rakt ner, eller att gå ner en bit med rören och dra dom helt vågrätt och sedan 90 grader ner mot golvet.
Schematisk illustration av två alternativ för dragning av vattenrör i en tvättstuga, en med lutning (A) och en vågrät (B).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade följt taket om det går. Syns ju redan på dina skisser vilket som är bäst =)
 
  • Gilla
UlfTolf
  • Laddar…
E
Ja bilderna talar ditt tydliga språk i denna fråga. Helt klart som vänster bild.
 
Instämmer med föregående inlägg. Jag skulle följa takets lutning. Det blir mindre iögonfallande.
 
Jo jag tycker också det, var lite osäker bara. Tack för hjälpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.