Hej!
Har byggt ett Älvsbyhus Sleipner med inredningsbar ö-vån.
Ni som har inrett denna, hur har ni gjort med rördragning?
I Ä-hus papper står det: vattenrör till vind skall med skarvfritt montage utföras synligt i rum eller i vägg mellan beklädnadsskivan och plastfolie :

(på väggens varma sida).
Man får ju skilja på tappvattnet och radiatorvattnet. Tappvattnet till toan uppe skulle ju kunna dras synligt, men om detsamma skall göras med radiatorvattnet så blir det ju ganska svårinrett med rör nere på väggarna runt om hela övervåningen.
Hur har ni gjort? Har ni använt rör i rör? har ni anlagt den av älvsbyhus rekommenderade spånlådan utanför bockväggen?