M Medo84 #1 Medlem · 42 inlägg 17 jul 2024 21:39 Medo84 Medlem 42 inlägg 17 jul 2024 21:39 #1 Är Redigerat: 2024-07-17
Rickard. #2 Medlem · Riktiga Norrland · 7 416 inlägg 17 jul 2024 21:48 Rickard. Medlem Riktiga Norrland 7 416 inlägg 17 jul 2024 21:48 #2 Näe det är inte fel, båda alternativen ser lika "dåligt" ut och du vill säkert ha rören på den höjden på andra sidan väggen så då blir det logiskt såhär.
Näe det är inte fel, båda alternativen ser lika "dåligt" ut och du vill säkert ha rören på den höjden på andra sidan väggen så då blir det logiskt såhär.
Centano #3 Husägare · Västra Götaland · 2 154 inlägg 17 jul 2024 21:49 Centano Husägare Västra Götaland 2 154 inlägg 17 jul 2024 21:49 #3 Är ju inte färdigmonterat.
V Vector #4 Medlem · Västernorrland · 2 529 inlägg 17 jul 2024 21:55 Vector Medlem Västernorrland 2 529 inlägg 17 jul 2024 21:55 #4 Nå så jä××a illa gjort. Har sagt det förut, vissa rörmockare verkar inte ha vattenpass å tumstock ...
Nå så jä××a illa gjort. Har sagt det förut, vissa rörmockare verkar inte ha vattenpass å tumstock ...
M Medo84 #5 Medlem · 42 inlägg 17 jul 2024 21:56 Medo84 Medlem 42 inlägg 17 jul 2024 21:56 #5 Centano skrev: Är ju inte färdigmonterat. Nej dra på kopparrör
M Medo84 #6 Medlem · 42 inlägg 17 jul 2024 21:57 Medo84 Medlem 42 inlägg 17 jul 2024 21:57 #6 V Vector skrev: Nå så jä××a illa gjort. Har sagt det förut, vissa rörmockare verkar inte ha vattenpass å tumstock ... Taket som är snett så han följer taket
V Vector skrev: Nå så jä××a illa gjort. Har sagt det förut, vissa rörmockare verkar inte ha vattenpass å tumstock ... Taket som är snett så han följer taket
V Vector #7 Medlem · Västernorrland · 2 529 inlägg 17 jul 2024 21:57 Vector Medlem Västernorrland 2 529 inlägg 17 jul 2024 21:57 #7 Aha... när man tittar mer noga är det ju inte färdigt..😅
M Medo84 #8 Medlem · 42 inlägg 17 jul 2024 21:58 Medo84 Medlem 42 inlägg 17 jul 2024 21:58 #8 V Vector skrev: Aha... när man tittar mer noga är det ju inte färdigt..😅 Är det fel med funktionen
A A.G #9 Medlem · 617 inlägg 17 jul 2024 22:03 A.G Medlem 617 inlägg 17 jul 2024 22:03 #9 Skulle personligen följa taklutningen.
M Medo84 #10 Medlem · 42 inlägg 17 jul 2024 22:07 Medo84 Medlem 42 inlägg 17 jul 2024 22:07 #10 A A.G skrev: Skulle personligen följa taklutningen. Och funktionen ?
Rickard. #11 Medlem · Riktiga Norrland · 7 416 inlägg 17 jul 2024 22:09 Rickard. Medlem Riktiga Norrland 7 416 inlägg 17 jul 2024 22:09 #11 Vattnet bryr sig inte det minsta om vilket håll rören går eller lutar.
Intet #12 Medlem · 6 740 inlägg 17 jul 2024 22:49 Intet Medlem 6 740 inlägg 17 jul 2024 22:49 #12 Rickard. skrev: Vattnet bryr sig inte det minsta om vilket håll rören går eller lutar. Jodå. Varmt vatten vill uppåt. Kallt vatten vill neråt. Det kallas för självcirkulation. Intet
Rickard. skrev: Vattnet bryr sig inte det minsta om vilket håll rören går eller lutar. Jodå. Varmt vatten vill uppåt. Kallt vatten vill neråt. Det kallas för självcirkulation. Intet
Rickard. #13 Medlem · Riktiga Norrland · 7 416 inlägg 17 jul 2024 22:52 Rickard. Medlem Riktiga Norrland 7 416 inlägg 17 jul 2024 22:52 #13 Intet skrev: Jodå. Varmt vatten vill uppåt. Kallt vatten vill neråt. Det kallas för självcirkulation. Intet Trist för TS att bara få kallt vatten till radiatorn då 😉
Intet skrev: Jodå. Varmt vatten vill uppåt. Kallt vatten vill neråt. Det kallas för självcirkulation. Intet Trist för TS att bara få kallt vatten till radiatorn då 😉
H Harald Blåtumme #14 Medlem · Sverige · 5 689 inlägg 17 jul 2024 23:49 Harald Blåtumme Medlem Sverige 5 689 inlägg 17 jul 2024 23:49 #14 Tråden är helt obegriplig och borde tas bort.
A A.G #15 Medlem · 617 inlägg 18 jul 2024 13:35 A.G Medlem 617 inlägg 18 jul 2024 13:35 #15 M Medo84 skrev: Och funktionen ? Oklart vad du menar? Så du säger att alla radiatorer under ”stammen” får ingen värmetillförsel. Märkligt helt klart.
M Medo84 skrev: Och funktionen ? Oklart vad du menar? Så du säger att alla radiatorer under ”stammen” får ingen värmetillförsel. Märkligt helt klart.