Jag var på husvisning då vi hoppas på att köpa gård.(avloppet är en 3 kammarbrunn)
Nytt vatten har dragits, ett lång hårdare slang har då lämnats som sticker upp ur gräsmattan. Vad gör man med denna?
Om jag förstod rätt är det för att kunna få vatten till ladugården som står ca 5m i från röret/slangen.
Men ska de ner i jorden igen eller ska nå rör på där , man kan väl inte ha en slang rakt upp från gräsmattan hursom helst?
--Caroline- total nybörare, men jag lär mig.
Nytt vatten har dragits, ett lång hårdare slang har då lämnats som sticker upp ur gräsmattan. Vad gör man med denna?
Om jag förstod rätt är det för att kunna få vatten till ladugården som står ca 5m i från röret/slangen.
Men ska de ner i jorden igen eller ska nå rör på där , man kan väl inte ha en slang rakt upp från gräsmattan hursom helst?
--Caroline- total nybörare, men jag lär mig.
Kan ju hända att dom inte ville gräva längre eller kunde eller att rullen dom hade med sig tog slut å då iställe för att bara gräva över den å ingen vet var den är så drog dom upp den ur gräsmattan. Ska man dra vatten till ladugården så finns det som jag ser det antingen ner på frostfritt eller bara ner under gräsmattan å få ha det som sommarvatten
tack, de låter kloktV Vector skrev:Kan ju hända att dom inte ville gräva längre eller kunde eller att rullen dom hade med sig tog slut å då iställe för att bara gräva över den å ingen vet var den är så drog dom upp den ur gräsmattan. Ska man dra vatten till ladugården så finns det som jag ser det antingen ner på frostfritt eller bara ner under gräsmattan å få ha det som sommarvatten
Har fullt med sådana rörstumpar som sticker upp här och var. Garanterat att de inte drog slangen längre och lät den sticka upp för att veta var den är någonstans. Annars är det ganska svårt att hitta en rörände under mark.
Finns säkert motsvarande i andra änden som skall kopplas på någonstans.
Går utmärkt att skarva på mer slang där sen för att slutföra installationen!
tensiden skrev:
Har fullt med sådana rörstumpar som sticker upp här och var. Garanterat att de inte drog slangen längre och lät den sticka upp för att veta var den är någonstans. Annars är det ganska svårt att hitta en rörände under mark.
Okej, de va skönt att höratack
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Snygg uppgång PEX rör från golv till fördelare
Värme allmänt -
Badrum: kopparrör från golv upp till golvvärmeshunten?
Badrum -
Dra 15mm elementrör uppåt från befintligt element
Värme allmänt -
Ventilationsrör från krypgrund upp till vind
Ventilation -
Stålrör upp från golv till radiator, hur byta?
Byggmaterial & Byggteknik