Hej, ska försöka koppla på ett vattenlås till ett utekök jag håller på med. Köpte en rostfri vask på blocket. Men nu har jag problem att hitta rätt rördelar. Behöver rör med en utvändig gänga ca 80mm i diameter.
Letar på nätet men hittar ingenting liknande. Har jag köpt saker från fel århundrade eller är det någon som kan guida mig till vad jag behöver. Mkt tacksam för all hjälp framåt. Mvh Tobias
Rostfri dubbelho av stål för utekök med synlig avloppsöppning och kran, behöver rördelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller ett vattenlås kopplat till en rostig rostfri vask över trägolv i ett byggprojekt.
Skapa konto
Rostfri vask ansluten med PVC-adapter till avloppsrör i en konstruktion för utekök.
Skapa konto

J
Det finns på Rinkaby rör, jag köpte komplett paket därifrån till mitt kök.
Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det är lättare att hitta det man ska ha i deras papperskatalog, på nätet så har dom så lite info om allt.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
J jnse skrev:
Det finns på Rinkaby rör, jag köpte komplett paket därifrån till mitt kök.
Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det är lättare att hitta det man ska ha i deras papperskatalog, på nätet så har dom så lite info om allt.
Om du har möjlighet får du gärna återkomma om du kan hitta vad du sökte på. Annars får jag ringa dem i morgon och luska lite. Mvh

Bästa svaret

Krilleman
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Kompletta vattenlås med övergångskopplingarna verkar inte finnas längre, men har funnits.

Jag har skrivit om denna varianten förut:
[länk]

Ska du handla på rinkaby så blir tex inköpslistan följande:

2st:
[länk]

1st:
[länk]
Tack så jättemycket! Och bra förklaring på den tråden du länkade till!
Beställer direkt! Du är en ängel!
Mvh / Tobias

Köpte också en diskbänk (oanvänd) på blocket för 10 år sedan.
Köpte till alla rördelarna, och det funkar perfekt:
Installation under diskbänk inkluderar vita avloppsrör, slangar och anslutningar mot grått väggunderlag.
Skapa konto

En samling vita rördelar monterade tillsammans, placerade på en mörkbrun träbänk på en gräsmatta.
Skapa konto

Olika vita rördelar och tillbehör till diskbänk utspridda på grön gräsmatta.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.