Hej,

en liten tilläggsfråga ang. rörgenomföring.

Jag läste här på byggahus.se "Fråga Experten" att rörgenomföringar i golv är inte tillåtet annat än för avlopp, stämmer det?
Hur gör man då om badrummet nu ska renoveras, måste mitt kall och varmvatten som kommer upp genom golvet flyttas?
 
Erik_V skrev:
Hej,

en liten tilläggsfråga ang. rörgenomföring.

Jag läste här på byggahus.se "Fråga Experten" att rörgenomföringar i golv är inte tillåtet annat än för avlopp, stämmer det?
Hur gör man då om badrummet nu ska renoveras, måste mitt kall och varmvatten som kommer upp genom golvet flyttas?
Det där lät klurigt - är det verkligen så ?
Känns inte logiskt - varför är det så i så fall, om det är rätt gjort torde det ju itne spela ngn roll ?

/K
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.