Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
har målat taket med ultramatt färg (om det har betydelse) och använde väldigt blöt roller men tänkte inte på att det blev strängar/ ränder från rollerns sidor. Se bilden.
Frågan är nu hur fixar jag detta?
Blev även lite flammigt?
Har nog färg så det räcker till ett varv till, alt att jag späder med 1 dl vatten för att vara på säkra sidan. Men räcker det att måla ett varv till?
Behöver råd och tips.
Frågan är nu hur fixar jag detta?
Blev även lite flammigt?
Har nog färg så det räcker till ett varv till, alt att jag späder med 1 dl vatten för att vara på säkra sidan. Men räcker det att måla ett varv till?
Behöver råd och tips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du för färg?
Man måste vara lite noggrann med att rolla så att det inte är kvar några såna strängar. Sen är det viktigt att man hela tiden rollar vått i vått och alltså inte rollar igen på ett område som har börjat torka det minsta.
Jag hade skrapat ned de där strängarna med en stålspackel. Slipat lätt och rollat igen på andra ledden. Lite mer noggrannt den här gången. Med en bra färg.
Man måste vara lite noggrann med att rolla så att det inte är kvar några såna strängar. Sen är det viktigt att man hela tiden rollar vått i vått och alltså inte rollar igen på ett område som har börjat torka det minsta.
Jag hade skrapat ned de där strängarna med en stålspackel. Slipat lätt och rollat igen på andra ledden. Lite mer noggrannt den här gången. Med en bra färg.
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
Färgen är Beckers Mood.
Får prova ditt recept
Får prova ditt recept
Mest troligt är det för lite färg pålagt. 1 liter bör räcka till 5-7 kvm vid målning av tak, så det är ju bara räkna om du varit för snål.
Tror inte du skrapa ner "ränderna" slipa lite lätt bara och måla om.
Tror inte du skrapa ner "ränderna" slipa lite lätt bara och måla om.
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
Var väldigt svårt att skrapa så blev att slipa av yta istället. Jävligt tungt med en korkkloss kan jag konstatera.
Rmmet är 15kvm och jag köpte 2x 2,7L och det är rätt mycket kvar så kan har varit för snål. Ska mäta hur mycket det är kvar imorgon så jag ver om jag måste köpa till en 0,9a.
Ska i alla fall köpa en ny roller, den jag kört med har blivit tvätt några gånger nu.
Rmmet är 15kvm och jag köpte 2x 2,7L och det är rätt mycket kvar så kan har varit för snål. Ska mäta hur mycket det är kvar imorgon så jag ver om jag måste köpa till en 0,9a.
Ska i alla fall köpa en ny roller, den jag kört med har blivit tvätt några gånger nu.
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
Då var ett nytt lager rollat. Bara vänta och se nu. Håller tummarna att det blir tillräckligt bra då jag inte kommer köra på ytterligare ett till lager.
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
Klicka här för att svara
