Det är bara att gratulera killen och önska honom lycka till!

Det är ju såna här stjärnskott som gör att man behåller sin tro på människan :)

• Gilla
injonil
  • Laddar…
Raskus skrev:
Otroligt roligt skriven annons, som dessutom gett ringar på vattnet som det verkar
[länk]
Haha Kung!

Grovsopor stämmer ju bra.

Hyvelbänk på Blocket...billigt...;)

• Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Larsa
  • Laddar…
Jösses, nog för att Sjöbergs är standard i skolorna men säljer dom öht till andra med dom priserna?

En begagnad hyvelbänk som den på bilden sälj det i parti och minut på blocket även i det skicket.
Och då brukar man betala 800-2500 och det måste med tanke på nypriset ses som ett väldigt bra fynd.

Det är lite roligt hur folk sätter priser. Många kollar bara nypriset sedan sätter dom hälften av det lite godtyckligt. Istället för att kolla vad motsvarande kostar på tex blocket

Pär

corre skrev:
Jösses, nog för att Sjöbergs är standard i skolorna men säljer dom öht till andra med dom priserna?
Nu länkades det ju till Sjöbergs Elite-serie, den dyraste. De har bänkar från ett par tusenlappar och uppåt. Till och med en barnbänk för en tusing.

Här en "mellanvariatn".

http://webshop.sjobergs.se/index.php?cPath=28

Exakt en sådan där hyvelbänk har jag. Är den värd 9000:-....nästan som antikrundan :wow:

sblixten skrev:
Exakt en sådan där hyvelbänk har jag. Är den värd 9000:-....nästan som antikrundan :wow:
Kanske dags att uppgradera till en billigare... ;)

Bra chansning säger jag. Det verkar vara många som tror att något automatiskt är billigt för att det är till salu på blocket/tradera/konkursauktion/loppis. Kostar ju bara 40:- att försöka. Om inte annat så kommer det en "affärsman" till köpare och prutar ner den med 50% och är helnöjd med det.

Glömde bort att det finns "affärsmän"

Pär

Göran.W
Jag älskar affärsmän.
Har satt ett rimligt pris på blocket ett antal gånger utan att få sålt det vad gör man då jo HÖJER priset till nära nog ocker nivån och helt plötsligt får man sålt det till högre pris än man begärde från början.
Ett exempel.
Skulle sälja en 12 meters flaggstång och begärde 1500 kr utan att få den såld på 3 veckor.
Höjer priset till 2500 kr och får den hämtad dagen efter utan prut.
Ups prishöjd från 900 efter 2 veckor till 2900 kr såld för 2500 kr
Detta har hänt mig massor med gånger.

Göran.W skrev:
Jag älskar affärsmän.
Har satt ett rimligt pris på blocket ett antal gånger utan att få sålt det vad gör man då jo HÖJER priset till nära nog ocker nivån och helt plötsligt får man sålt det till högre pris än man begärde från början.
Ett exempel.
Skulle sälja en 12 meters flaggstång och begärde 1500 kr utan att få den såld på 3 veckor.
Höjer priset till 2500 kr och får den hämtad dagen efter utan prut.
Ups prishöjd från 900 efter 2 veckor till 2900 kr såld för 2500 kr
Detta har hänt mig massor med gånger.
Och varje köpare upprepar det ständiga mantrat: "Man får vad man betalar för..."

• Gilla
-PC-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.