En te!

En gammal murare skröt över sin förmåga och om sina erövringar.
- När jag var ung kunde jag hänga en hink full med murbruk på apparaten, men det klarar jag inte längre.
- Varför inte dä då? undrade arbetskamraten sarkastiskt.
- Knäna håller inte. ;D

Ännu en te!

Hur många arbetar på det här bygget?
- Ungefär hälften... ;D ;D

Ännu ännu en te!

Rörmokaren ringer på dörren.
-Jo, jag skulle laga ett trasigt rör.
- Det måste vara fel.
- Är det inte hos Eriksson?
- Nej, de flyttade för fyra år sedan.
- Det är ju också ett sätt! Först ringer man efter hjälp och sen när man har tid så passar det inte. ;D ;D ;D

En svensk och en amerikan snackar - låt oss säga om fastighetsskatten...så det passar in här:

Amerikanen:
"We've got George Bush, Jonny Cash and Bob Hope!"

Svensken:
"We've got Göran Persson, no Cash and no Hope!"

Mitt bidrag som jag hittade på nätet. (måste vara den sämsta historien någonsin)

- Jaså, du har köpt villa du?
- Ja, det var så att jag gick in i en fastighetsbyrå för att låna telefonen. Och du vet hur det är, det känns så snopet att bara tacka och gå....

;D ;D

men denna då..

Putte visar sitt nya hem för några av sina vänner.
- Jag har inrett det helt efter eget huvud.
- Ja, det verkar lite tomt.

- Har ni swimmingpool?
- Nej, men vi har damm under sängen.

(Ursäkta)

10 skäl att vara misstänksam mot hantverkare

1. Rörmokaren har endast med sig en rörtång och utbrister förvånat "men jag trodde att du var en tjej när du ringde"
2.Hantverkaren intygar bestämt att han innehar yrkescertifikat medans han sätter upp dina tapeter med häftpistol.
3.Hantverkaren sätter upp tapeterna på tvären och hävdar att man alltid har gjort så.
4.Prislappen sitter kvar på ALLA hantverkarens verktyg.
5.Elektrikern ansluter spisen med en skarvsladd tvärs över köksgolvet.
6.Hantverkaren har med sig mer "gör det själv" handböcker än verktyg.
7.Snickaren träffar spiken ungefär hälften av alla slag.
8.Målaren har med sig EN pensel och en skinande ren overall.
9.Takläggaren anländer i rullstol.
10.Alla hantverkarens prylar är märkta "Biltema"

N
En svensk och en amerikansk byggherre slog vad om vem som kunde bygga ett hus fortast. Efter ett par månader så medelade den amerikanska byggherren att om 14 dagar så är huset färdigt. Den svenske byggherren svarade att 14 blanketter till så kan vi börja bygga.

Det är lugnt, jag skall försöka hitta en som verkligen anspelar på hus....men bonden är ju en klassiker som förtjänade bättre öde.... ;)

Vet ni vad som händer om man spelar en countrylåt baklänges?

- Jo först får Cowboyen tillbaka hästen, sedan HUSET och tillsist kommer fruga tillbaks!

Den här då.....snälla....
------------
Det var husförhör och prästen frågade:
"Nå Emil, hur många böner finns det?"
"Ja, hemma har vi fem säckar."
"Nej, det är inte sådana böner jag menar, utan sådana som skall upp till himlen.
"Ända dit?" utbrast Emil. "Vi som hade besvär med att få upp våra på loftet."
------------

hus och loft - ;)

"Vet du vad första symptomen är om man råkat ut för tätningsmedlet Rhoca-Gil?"

"Tunnelseende!"

Det var en gang to svensker som skulle bygge et hus. Mens de stod der begge og banket, la den ene svensken merke til at den andre svensken studerte hver spiker nøye. Noen spikere kastet han bort. "Hvorfor gjør du det?", spurte den ene svensken. "Jo, du skjønner, det er noen spikere som har hodet i feil ende." "Så dum du er! Skjønner du ikke at de er til den andre siden av huset!"

Nähä du Tobbe...den historian var från början om "to norrmenn".....så försök inte förvränga den nu ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.