Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vår röjsåg startar inte. Och jag insåg att jag är pinsamt okunnig om den, och undrar om ni vill hjälpa mig med att dels förklara hur man använde choken (för visst är det choken, på bilden), och om ni vill tipsa om det kan va så att man behöver rengöra tändstiften på denna maskin som inte körts på ett år eller så?
alla tips emottages tacksamt!
vrid den blå spaken åt höger på bilden.N Nilzie skrev:[bild] [bild] Hej!
Vår röjsåg startar inte. Och jag insåg att jag är pinsamt okunnig om den, och undrar om ni vill hjälpa mig med att dels förklara hur man använde choken (för visst är det choken, på bilden), och om ni vill tipsa om det kan va så att man behöver rengöra tändstiften på denna maskin som inte körts på ett år eller så?
alla tips emottages tacksamt!
ryck tills den tänder.
Sedan så för du spaken åt vänster.
rycker igen då har du halvgas på motorn och den bör då även rotera med växeln.. Så ha inget ivägen för redskapet..
lika såg som Hva 240r och 245r,rx.
jonsered gr41,50.. rs44..
tack! Innan jag testar öppnade jag upp den för att rengöra. Ser då att när jag drar spaken till höger så stänger jag helt, och när jag drar den till vänster så öppnar jag. Enligt bilderna här. Stämmer det med vad spaken bör göra - alltså stängd ventil / höger när jag tänder, och öppen / vänster vid gång?Maskintok skrev:
Högerläge
Logga in
Skapa konto
Vänsterläge
Logga in
Skapa konto
stämmer, den ska stänga vid kall motor.N Nilzie skrev:tack! Innan jag testar öppnade jag upp den för att rengöra. Ser då att när jag drar spaken till höger så stänger jag helt, och när jag drar den till vänster så öppnar jag. Enligt bilderna här. Stämmer det med vad spaken bör göra - alltså stängd ventil / höger när jag tänder, och öppen / vänster vid gång?
Högerläge
[bild]
Vänsterläge
[bild]
alltså choka..
Och vara öppen vid varm motor.
Ok här kommer nästa fråga - vilket är luftintaget? testar nu med startgas men är osäker på vart jag ska spruta in den ;-)
1:
2:
1:
Logga in
Skapa konto
2:
Logga in
Skapa konto
på höger sida.N Nilzie skrev:
Det runda hålet i förgasaren skall du spraja in... Men använd inte startgas i en 2taktare..du kan få den att skära..
Har du kollat stopp knappen?